Nový bodový systém v Německu od 1.května 2014

Na prvního máje v Německu vstoupí do platnosti nový bodový systém. Jedná se o největší reformu v bodovém hodnocení přestupků za posledních padesát let. Cíl bodové reformy je jasný.
Mezi hlavní cíle bodové reformy patří větší transparentnost a snížení byrokracie. Vytvoří se tak jednodušší a spravedlivější bodový systém. Předpokládá se také důraz na větší bezpečnost silničního provozu. Řidiči si budou muset dávat větší pozor, aby se nedopustili přestupku proti pravidlům.

Punkt reform
Jaké jsou rozdíly mezi starým a novým bodovým systémem?

Končící bodový systém měl celkem 18 bodů. Po dosažení plného počtu 18 bodů jste přišly o řidičské oprávnění.
Podle novely bodového systému se počet bodů radikálně snižuje. Maximální počet tak bude jen 8. Není to moc, co říkáte?
Podle informací, které jsem získal tak nečekejte žádnou amnestii na současné přestupky, které jsou na centrále ve Flensburgu zaznamenané. Starší přestupky se budou převádět pod nový bodový systém.

Klasifikační převod bodů:

Punkt system

 

 

 

 

 

Součástí nové bodové reformy bude také zvýšení pokut za přestupky. Doposud se používala minimální kauce, která se také zvyšuje na částku 55 eur. Pokuty s možným přidělením bodů budou nově začínat od částky 60 eur.

To vše znamená, že velmi rychle můžete nasbírat plný počet 8 bodů a to se rovná ztrátě řidičského oprávnění.
Mezi klasické přestupky řidičů nákladních vozidel patří nezajištěný náklad. Známe to všichni a je to takový adrenalinový sport. Projedu, nebo neprojedu s nezajištěným nákladem? Od 1. Května to bude jednodušší. Trest je stanoven za takový přestupek na 1 bod + krásných 60 euro. Telefonování za jízdy, nebo dotaz, kdy už budeš na vykládce je taky za lidových 60 eur a jeden bod.
A nemůžu vynechat velmi oblíbenou disciplínu řidičů kamionů, která je nedodržování bezpečné vzdálenosti 50 m. Tento přestupek bude oceněn 3 body a tiketem na cestu v hodnotě až 120 eur.
Spácháním některých zvláště závažných přestupků proti bezpečnosti silničního provozu se můžete dopustit také trestného činu a to už se může ocenit zákazem řízení na pár měsíců. Při řadě přestupků se také pokuty zdvojnásobily a bylo by dobré na to pamatovat.
Prostě bodová reforma, která v Německu vstoupí v platnost dne 1. května 2014 vás může stát nemalé peníze. Bezpečnost silničního provozu a jejich účastníků má největší váhu.

Umazání bodů

 

 

 

 

Další informace o bodové reformě 2014 v Německu se dočtete také na stránce bussgeldkatalog.org

6 komentáře u “Nový bodový systém v Německu od 1.května 2014

  1. Jaroslav Voňka says:

    Řidiči si budou muset dávat větší pozor, aby se nedopustily přestupku proti pravidlům…. Hned v úvodu hrubá pravopisná chyba. Na to byste si měli dávat pozor, jinak důležitý info…. Díky

  2. Martin says:

    Bezpečná vzdálenost se u nákladních aut nedodržuje. Spousta nehod je jen díky tomu, že řidiči nemají praxi a jdou jezdit, protože nic jiného neumí.

    • wizard says:

      Tak tohle bych velice rad dodrzoval, jen mam obavy, ze mi to tam bude posilat jeden Bulhar za druhym. S osobakem v CR jezdim s vetsim odstupem, nez doporucenych „jednadvacet dvaadvacet“, ponevadz takova jizda je pak uplne o necem jinem, je o mnohem mene unavna a vice free. V duchu kroutim nad temi spechaci, kteri nechapou, ze na nejblizsim miste, kde dojde ke zpomaleni, se stejne zase nalepime na sebe a energie za ziskany naskok bude takrikajic v lufte. No, sam jsem zvedav, co se mnou jizda dle 561 udela, jestli mi defenzivni styl vydrzi, nebo z toho uplne ztumpachovatim a pridam se ke stadu. Pac clovek nikdy nevi, co s nim realne podminky udelaji, i kdyz by se predem dusoval, ze v zivote… kdyz pak zjisti, ze poctivym dodrzovanim Teorie a zasad bezpecne jizdy by si v juho-vychodnarskej rally na nemecke pude nevydelal ani na slanou vodu 🙁

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *