Silniční poplatek ve Velké Británii startuje 1.dubna 2014

Velkou změnou v dopravní politice Velké Británie je zavedení silničního poplatku. Od 1.dubna 2014 se bude platit silniční poplatek pro nákladní vozidla.

Těžké nákladní vozidla o hmotnosti 12 tun a víc budou muset zaplatit silniční poplatek ve Velké Británii. Poplatek bude muset být zaplacen dříve, než vstoupíte na území Velké Británie.

mýto v Anglii

Kolik činí výše poplatku ?

Poplatek pro těžké nákladní vozidlo bude v rozsahu 1,70 GBP až 10 GBP za každý den v závislosti na typu vozidla, počtu náprav a hmotnosti. Platit se bude dát za jednotlivé dny, nebo platbou předem za týden, měsíc, nebo celý rok.

Na jakou dobu platí silniční poplatek ?

Poplatek platí vždy od půlnoci 00:00:00 hodin do 23:59:59 hodin.

Jak uhradit poplatek ?

Poplatek jde snadno uhradit online pomocí debetní, nebo kreditní karty. Platební systém akceptuje také některé tankovací karty. Několik platebních terminálů bude umístěno v přístavních terminálech a na několika čerpacích stanicích, kde bude možné platit hotovostně, nebo platební kartou např. DKV, Eurowag,BP/Aral, ENI/Agip, EuroShell . Jednoduché bude, pokud si zřídíte účet pro placení tohoto silničního poplatku. Poplatek bude moci zakoupit dopravní firma, ale také řidič samotný. Nutné je však zkontrolovat si zda je poplatek zaplacen, ještě než vstoupíte na území Velké Británie (GB). To lze zkontrolovat také online.

 

Co se stane, pokud poplatek nezaplatíte ?

Systém je nastaven na rozpoznávání registračních značek (SPZ) a automatický kamerový systém vás odhalí. Dohledají vás také pomocí trajektových záznamů. Policie vás tak rychle odhalí a na místě budete muset zaplatit pokutu ve výši 300 GBP. Pokud nebudete moci pokutu zaplatit na místě, bude vaše vozidlo zadrženo.

hgv levy

Více informací najdete na  www.hgvlevy-info.org.uk

Další kontakty

Email:               hgvcharging@dft.gsi.gov.uk

Facebook:      www.facebook.com/HGVLevy

Twitter:           www.twitter.com/HGVLevy

15 komentáře u “Silniční poplatek ve Velké Británii startuje 1.dubna 2014

  1. sibr says:

    Poslední otázka v článku je: „Co se stane, pokud poplatek nezaplatíte?“
    Já bych se chtěl zeptat: „Co se stane, když firma řidiče informuje, že je poplatek zaplacen, ale při zadržení policistou se ukáže, že zaplacen nebyl?
    Stejná otázka mě napadá i v Beneluxu. Máte s tím zkušenost, nebo informace?
    Je sice logické, že by taková situace nastat neměla, ale lidé jsou omylní a ještě častěji zlomyslní, nebo prostě nedbalí, takže ze své zkušenosti, bych to nevylučoval.

    • delivio says:

      sibr
      Nic se nestane.Dostaneš pokutu a částku budeš muset uhradit.Řidič je zodpovědný.Je to pravý opak toho , co si myslí dispečer.Ten chce řídit, ale je spíše pomocná síla pro řidiče, než jeho nadřízený, ale o tom někdy příště. 😉

  2. sibr says:

    Nic se nestane, jen zaplatíš???
    To je právě ta situace, které se já vyhýbám. Neříkej, že ty patříš k těm, co cpou svoje peníze do zaměstnavatele, jenom proto, aby si udrželi práci. To už je skoro jako jezdit přes AETR a nosit dispečerovi „ochutnat švestky z vlastní zahrádky“, nebo jiné výmysly různých ubožáčků.
    Myslel jsem, že si tu můžeme napsat, jak situaci řešit ve prospěch řidiče.

    • delivio says:

      Řidič má dostat veškeré dispozice k přepravě .Nákup, nebo zaplacení dálničního poplatku je věcí řidiče.Ten za to zodpovídá a při kontrolách je mu to vždy připomínáno.Jestliže řidič deleguje zaplacení silničního poplatku na dispečera, nebo jinou osobu tak to neznamená, že pokutu na místě nezaplatí.

  3. sibr says:

    Otázka byla: „Co se stane, když firma řidiče informuje, že je poplatek zaplacen, ale při zadržení policistou se ukáže, že zaplacen nebyl?
    Odpověď: Když řidič deleguje někoho jiného….
    Myslím, že není mnoho firem, kde řidič rozhoduje, kdo a jakým způsobem bude co platit. Častěji se stává, že firma chce po řidiči, aby konal vše podle jejich příkazů.
    Je jasné, že všichni chtějí veškerou škodu, pokuty i odpovědnost za vše hodit jen na řidiče. Jenže existuje i odpovědnost dalších osob. Pokud se v tom řidič orientuje, může se bránit. Pokud jen tupě poslouchá, mlčí a platí, tak se mu může stát, že bude velice brzy bez peněz, řidičáku i budoucnosti.
    Nedivím se moc, když laická veřejnost spojuje zájmy řidiče se zájmy dopravce. Zřejmě vnímají osobu řidiče a dopravce jako osoby stejného zájmu. Jenže praxe je mnohdy rozdílná. Občas mi kolegové tvrdili, že nic neřeší a pokuty za ně platí zaměstnavatel. Přišli o řidičáky, nebo zavčas změnili názor.
    Je tady vhodné, bavit se o tom, jak se může řidič bránit, pokud mu někdo způsobuje nebezpečí, újmu, nebo škodu špatnými informacemi?

    • delivio says:

      Základem je vzdělanost. Pokuty platíme je laciná výmluva.Padá okamžitě při pokutě v řádu stovek eur.To nemluvím o případném připsání trestných bodů pro řidiče.Pokud platí pokuty tak by neměl být problém, vybavit řidiče finanční částkou na takové pokuty dostatečným množstvím bankovek 😉

  4. sibr says:

    Nemám zkušenost, že by mi někdo cpal do kapes hotovost na případné pokuty. Spíše naopak.
    Proto mě zajímá, jak se vyhnout placení pokuty, která není důsledkem mého špatného rozhodnutí, ale je způsobena nepravdivými, nebo neúplnými informacemi od zaměstnavatele, nebo jiných odpovědných osob. Nejčastější případ: na CMR i v dodáku váha 23 tun, ale zváženo 28t. Nejsem schopen odhalit podvod, takže nemůžu platit. Odstavím do doby, než zaplatí někdo jiný.
    Podobně tady: mám pravomoc, nebo jak můžu ověřit, jestli někdo zaplatil mýto?
    Mám právo nesouhlasit s informaci zaměstnavatele a trvat na tom, že si mýto zaplatím sám z jeho prostředků, abych si byl jistý? Nebo mám právo odmítnout zaplatit pokutu s odkazem, že jsem byl podveden nepravdivou informací, kterou můžu doložit?
    Nebo řidič žádná běžná lidská práva nemá a musí celý svůj majetek i život dobrovolně odevzdat do rukou svých nadřízených a ostatních pracovníků a následně se jen modlit „aby to opět vyšlo“?
    Dovedu si představit mnoho dopravců, kteří rozkážou, jeď! Je zaplaceno. Ale ve skutečnosti nic nezaplatili a snaží se ušetřit za mýto a osud řidiče jim je lhostejný. Když si znásobíš denní poplatek počtem kamionů v některých firmách, jde o částku, pro kterou mnoho lidí udělá cokoliv. Krom toho je na fórech mnoho zkušeností řidičů co přišli o práci i své úspory v důsledku jednání nadřízených.
    Dalo by se říct: „u nedůvěryhodného dopravce nepracuj“. Ale oni se tváří všichni jako svatí. A když už poznáš, že se jedná po podvodníka, nebo že se někdo mýlí z neznalosti, tak je často pozdě zařadit zpátečku.
    To je otázka, kterou jsem chtěl tady pořešit.

    • delivio says:

      Za nepravdivé údaje na na přepravních listech odpovídá odesílatel.Proto je tam menší míra podvodů tohoto druhu.
      Řidič je zástupce dopravce na cestách a proto by se tak měl také chovat.Plná zodpovědnost leží na jeho bedrech.To si musí uvědomit i ti za pc. Mají přece v popisu práce předávat řidičům plnohodnotné informace.
      Stále se ještě najdou ti, kteří řidičům jsou schopni podat nepravdivé informace, ale situace se už velmi zlepšila v tomto směru.Je jich čím dál méně.
      Řidič by se měl neustále vzdělávat, aby tak předešel tomu, aby přicházel o svůj majetek kvůli nezodpovědným osobám.

      • sibr says:

        Dokola píšeš o vzdělání. Jaké vědomosti by měl mít řidič, aby nemusel platit pokuty za chyby a podvody jiných. Jak se bránit? Pořád nechápu, jestli si to napíšeme zde, nebo jestli zde alespoň napíšeš kontakt na tu školu, kde se to řidič může dozvědět.

        • delivio says:

          Řidič má povinné školení a prošel určitým školským systémem.To ke vzdělání.Pokud řidiče někdo bude chtít podvést tak jej podvede.Pak záleží na způsobené škodě pro tu osobu.Může se domáhat náhrad atd právní cestou.
          Dispečer a disponent by se měl vyvarovat tomu, aby předával nepravdivé, nebo jinak zavádějící pokyny pro řidiče.Je na tohle téma hodně literatury a to jak v oblasti řízení managementu přes psychologii až po všemožná školení základního typu pro dispečery a disponenty.

          • sibr says:

            Absolvoval jsem školení řidičů mnohokrát, ale žádný školitel nikdy neškolil jak se pochybením zaměstnavatele bránit. Naopak často šířili mnoho bludů, že řidič musí zaplatit vše.
            Co by kdo měl dělat je každému celkem jasné. Tajemstvím však bývá, jak se řidič může bránit, když ostatní nekonají, jak by měli.

          • delivio says:

            Pokud řidič bude například ve Francii,tak stejně bude muset zaplatit na místě. Na hlášky: Já za to nemůžu, to vše dispečer u policisty neuspěje.
            Kdo bezdůvodně, nebo jinak uvádí řidiče( zástupce dopravce) do situace, aby podváděl, nebo je podváděn by měl být nést veškeré následky za způsobené škody.Můžeš oznámit problém kontrolním orgánům, nebo postupovat podle platné legislativy. Každý případ je jiný a proto se k němu přistupuje individuálně.Nevím, co více k tomu napsat.

  5. sibr says:

    Proč by řidič ve Francii musel zaplatit na místě?
    Je pravda, že policisté vždy požadují, aby řidič zaplatil, ale tím se často dostane do svízelné situace. V některých případech je výhodnější s pokutou nesouhlasit a neplatit. Mnohdy to může skončit odstavením kamionu, ale i tak to může být pro řidiče vhodnější, než vytáhnout prachy z vlastní kapsy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *