Jak řešit odpočinek a únavu řidičů kamionů

Mediálně zajímavé témata a bez řešení. Nedostatek hotelů a ubytovacích kapacit pro řidiče na cestách. Malé parkoviště a jejich nedostatek. A desítky dalších argumentů jsem přečetl po zveřejnění článku, který si můžete přečíst zde.

Proč není bezpečnostní přestávka v délce 45 hodin ve vozidle volno? Protože kabina tahače neodpovídá standardům dnešní doby. To je aspoň můj názor.

truck cabine concept

truck cabine concept

Není žádnou novinkou, že kabiny tahačů jsou omezeny v Evropě nejen kvůli maximální délce soupravy, ale hlavně proto, aby se co nejvíce naložilo do návěsu, nebo přívěsu a dodrželi se limity nákladních vozidel.

Že se doba zvrtla a řidiči tráví v současných kabinách tahačů týdny a měsíce je problém a poukazuje se na něj poslední dobou všude je jiná věc. Nestačí se zamyslet a začít konat?

Přemýšlel někdo, proč má více prostoru odsouzený vězeň a řidiči musí stačit to minimum prostoru v kabině vozidla?

Přemýšlel někdo, proč je nutné držet v legislativně maximální délku návěsové soupravy na 16,5O metrech a tandemové soupravy na 18,75 metrech?

Přitom by stačilo upravit maximální přípustnou délku nákladní soupravy v celé EU.

Máme plnou pusu keců o bezpečnosti, ale řidiče budeme držet v kabinách vozidel, které mají minimální prostor. Větší prostor se rovná větší a lepší odpočinek řidiče na cestách.

Tahače s konceptem dlouhé kabiny jsou neprodejné, protože by se překročili maximální povolené délky nákladních souprav.

Ale je komické to slyšet od člověka, který má v kapse saka nový Ipad a v ruce tablet.

Smart technologie využíváme rádi, ale horší je to se smart myšlenkami.

Řešení jsou, ale muselo by se chtít něco řešit a měnit k lepšímu. Zaoblené kamiony nejsou problém vytvořit, ale je problém ten komfortní pracovní prostor pro řidiče.

Po havárii je sprosté se divit řidičově únavě. On to neovlivní, ale organismus řidiče si to zařídí sám.

Budoucnost dálkových řidičů a jejich odpočinek  jde řešit třeba i takto.

4 komentáře u “Jak řešit odpočinek a únavu řidičů kamionů

  1. Marián Tarabčák says:

    S tímto názorem nelze nic jiného než souhlasit ! Dávno už neplatí , že řidičova kabina dálkového kamiónu je jeho druhý domov … Je to jeho první domov ! Přichází doba , kdy už není řidič 5 dní v týdnu v „luftě“ , ale několik týdnů a na 5 dní se zastaví „doma“. Před mnoha lety se kabinám v USA říkali „psí boudy“, proč asi ? Dnes , i v stále stagnující ekonomice si z žádných významných výrobců trucků v USA nedovolí pro dálkovou dopravu nabídnout kabinu typu „cabover“… A i přes ten luxus , co jim dnes nabízejí http://www.youtube.com/watch?v=o21rF-aiD8U je tam stále nedostatek řidičů …

    • delivio says:

      To je ovšem na polemiku z Evropě ,zda udržovat stále zažité rozdíly v délkách typů nákladních vozidel. Ono tak nejde o luxus, nebo ne. Spíše o dostatečný prostor k regeneraci organismu řidič.
      Je prokázané, že únava řidiče je nejrizikovější faktor a zmenšení kabin tahačů tomu ještě více pomohlo.
      Nehledě na fakt, že i odsouzený má větší prostor zaručený, ale řidič je taky 20 a více dnů mimo domov.A jaké mám podmínky víme 😀

    • delivio says:

      To je ovšem na polemiku v Evropě, zda udržovat stále zažité rozdíly v délkách typů nákladních vozidel a souprav. Ono tak nejde o luxus, nebo ne. Spíše o dostatečný prostor k regeneraci organismu řidič.
      Je prokázané, že únava řidiče je nejrizikovější faktor a zmenšení kabin tahačů se tomu ještě více pomohlo.
      Nehledě na fakt, že i odsouzený má větší prostor zaručený, ale řidič je taky 20 a více dnů mimo domov.A jaké má podmínky víme 😀

  2. Tonda says:

    S „uvolněním „délkou soupravy by se to asi nevyřešilo. Zase by pouze přibylo místo pro náklad. Na řidiče by tůstala jen ta „psí bouda“.

Napsat komentář: Marián Tarabčák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *