Vlastně bychom měli našim řidičům okamžitě zaplatit o 50% více. Pronesl Wolfgang Anwander viceprezident LBT

www.statnivlajky.cz

Přináším postřehy a krátké zprávy, které jsem zachytil v průběhu několika málo týdnů v Německu. A že bude co číst.

NĚMECKO – Silniční doprava

–          Podle Spolkového statistického úřadu v Německu je silniční doprava jeden z oborů, kde se platí nejnižší mzdy stejně jako v oborech kadeřnictví, taxislužby a čistíren.

Je zajímavé, že podle českých průzkumů jsou zase čeští řidiči kamionů a nákladních vozidel s nadprůměrnými platy. Udává se průměrný plat řidiče kamionu kolem 26000 Kč. Někdo neumí počítat. Otázkou je, jestli Češi, nebo Němci.

          V jiném provedeném průzkumu u našich západních sousedů se zjistilo, že 60% procent řidičů nákladních vozidel provádí bezpečnostní přestávky po dobu přistavení vozidel u nakládací rampy. Tohoto průzkumu se účastnili samotní profesionální řidiči.

Český řidič profesionál se nechce účastnit ničeho z čeho takzvaně „necinkne“. Sdružení řidičů CZ v současnosti má aktivní dvě ankety a podle dosavadního průběhu anket to je velká mizérie s účastí na nich.

Němečtí manažeři se sešli a ještě mnohokrát sejdou, aby řešili problém, který je zásadní pro ekonomiku Německa a to nedostatek řidičů nákladních vozidel. Diskutovali opravdu špičky a ne žádné podřadné kapacity. Tak například náměstek ministra, BAG prezident, viceprezident svazu dopravy. Slušné sešlost že?

Pro Československo  sci fi téma  stejně jako to, že by se měli na tohle téma vůbec sejít u nás.

Jeden výrok za všechny s panelové diskuze v Německu.

Cituji:

„Vlastně bychom měli našim řidičům okamžitě zaplatit 50 procent více,“ Wolfgang Anwander, viceprezident Národní asociace dopravce Bavorský LBT řekl v projevu k německým odborníkům na dopravu DVWG vědecké společnosti v Mnichově“.

Celý článek si můžete přečíst na trucker.de 

Přečtěte si také článek Chybí řidiči první díl na tomto blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *