ČD Cargo zvažuje novou strategii

Lokomotiva ČD Cargo

zdroj: vlaky.net

ČD Cargo chce hrát výraznější roli při přepravě kontejnerů a silničních návěsů po železnici. Má to ovšem jeden háček. Nemají překladiště.

Zaujal mně reklamní článek ČD Cargo v tisku, kde se zmiňují o intermodální přepravě a absenci vlastních překladišť pro kombinovanou dopravu.

ČD Cargo to chce změnit a postavit si vlastní terminály na přepravy silničních návěsů a kontejnerů. Doposud museli využívat překladové terminály smluvních partnerů. Konkurovat silnici není jednoduché, jak sami tvrdí a tak vzali kalkulačky a počítali rentabilitu své nové strategie.

„ Pokud chceme být konkurenceschopní silnici, tak náklady na přepravu jednoho návěsu nesmí přesáhnout cenu jednoho eura za kilometr. Přeprava návěsů by se měla vyplatit na vzdálenosti od 400 kilometrů. Zákonitě tedy musí jít o mezinárodní přepravy“ . To jsou informace, které vyšli po propočtech společnosti ČD Cargo a které zveřejnili v reklamním článku.

Bude zajímavé sledovat „ novou strategii “ národního železničního dopravce ČD Cargo, jestli přenese myšlenky o vytvoření několika překladových terminálů do reálných skutků. Mezi tím může začít veřejná polemika o výhodách a větší využitelnosti kombinované přepravy v Česku.

Intermodální doprava bude nadále více populární a za pomoci peněz s EU podporovaná. V zahraničí jsou takové překladové terminály hojně využívané.

Co si o tom myslíte?

Bude více využívána kombinovaná doprava v Česku ?

 

2 komentáře u “ČD Cargo zvažuje novou strategii

    • admin says:

      Můj názor je, že pokud zvolí ČD Cargo vhodné rozložení překladových terminálů, tak něco získají a pomoci by jim měla, taky dlouhodobá oprava D1.
      Rozhodující samozřejmě bude cena a rychlost přepravy mezi nejvzdálenějšími terminály.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *