Blíží se doba všemožných „odborníků“ na dopravu

Kamiony patří na vlak!  Zrušte kamiony! Proč jezdí kamiony po okreskách a ne dálnicích a podobné názory budeme brzy slýchat opět. Nebude dlouho trvat a přijde zimní období  stejně jako se vyrojí stovky dopravních „odborníků“ v mnoha diskusích.

Proto je potřeba včasného informování a prevence je vždy nejlepší. Proto se pokusím naznačit pár skutečností, které nemůže pochopit část široké veřejnosti a zvláště dopravní „odborníci“ v diskusích pod články o haváriích kamionů.

Vlaková nákladní doprava  versus  Silniční nákladní doprava

Kdo má širší možnosti využití jestli vlak, nebo kamion je jasné každému minimálně od páté třídy základní školy. Myslím si.

Vlak potřebuje koleje a ty nevedou všude a už vůbec ne do přeplněných nákupních center. Aby vůbec nákladní vlak vyjel, tak musí naložit náklad, který se přiveze kamiony a přeloží se. Paradox co? Nedostatek železničních překladových terminálů snižuje konkurenceschopnost . Rychlost přepravy nákladů a čas je v tomto nejdůležitější faktor. Mimochodem pochopili to po mnoha letech i v ztrátové společnosti ČD Cargo.

Přeložení materiálů, nebo převezení nákladního vozidla vyžaduje ne jeden překladový terminál, ale hned několik. K manipulaci s nákladem a zajištění obslužnosti překladového terminálu je potřeba desítek lidí na terminálech, ale v současnosti chtějí být všichni manažeři a právníci, proto nebude lehké sehnat vyškolený personál.

To nepočítám počet kamionů, které musí dovést zboží na přeložení na  nákladní vlak a stejný počet na složení z nákladního vlaku zpět na kamion který to doveze do cílového místa.

Samostatnou kapitolou je výstavba logistických skladů a vytváření industriálních zón na zelené louce za městem. Nápad pěkný, ale jediná dopravní obslužnost je možná jen pomocí nákladních vozidel. Nad kolejemi se v době  výstavby logistických zón nepřemýšlelo a nepřemýšlí doposud. Kdo chtěl taky koleje k logistické zóně, když doposud je jich minimum. Ale rýsují se změny.

Kdo chce rychle zboží, tak využije nákladních vozidel a kamionů, protože rychlost jsou peníze a o ty jde až v první řadě. Proto než něco plácnete opět v diskuzích pod články dopravní „odborníci“, tak je třeba zhodnotit všechny skutečnosti a současnou realitu v nákladní dopravě. Jak silniční tak železniční.

Pokud chcete přesto rušit kamiony, nebo je dostat více na vlaky, tak argumentujte v diskuzích špatnými pracovními podmínkami pro řidiče kamionů a kombinované dopravě tak pomůžete více, než si myslíte.

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *