V Německu se stupňují řeči, jak je každý řidič z východu problém pro německé kolegy a v poslední době jsem si to poslechl také v rádiu. Stanice rádia NDR.de v tomto směru skvěle mediálně podporuje veškeré protestní iniciativy proti řidičům z východu. Ovšem pokud západní systém na řidiči z východu vydělá tak to už není v mediálním zájmu. Nevěříte?
Význam slova řidič je od toho, že něco řídí. A význam slova skladník je odvozeno od toho, že většinou něco skládá. Jednoduché že?
Tak se potom musím zeptat, proč německá logistická firma chce po řidiči mezinárodní dopravy, aby si nakládal zboží a manipuloval s paletovým vozíkem uvnitř skladu.
Ano tento otrokářský trend používají dokonce v Německu a nikomu nevadí, že řidiči za práci nezaplatí. Většinou se dozví desítky neslušných slov v německém jazyce a ještě další desítky narážek na jeho původ.
Tak si nedělejme iluze, že zneužívání řidičů neexistuje. Právě naopak a je velmi populární. A kdo se nejvíce zneužívá k otrocké práci? Ano zneužívají se ti řidiči z východu, proti kterým se spustila mediální masáž ve všech německých médiích.
Za práci náleží mzda. Pokud řidič z východu nakládá zboží v logistické firmě v Německu tak by měl dostat zaplaceno. Jinak se stává právě tím otrokem, o kterém se zmínil poslanec Evropského parlamentu Dominque Riquet.
A pokud se jen trochu nad tím zamyslíte( třeba v Německu) tak přijdete na to jak mírně snížit nezaměstnanost a dokonce legálně.
skoušeli to na mě, ale neuspěly…. v době kdy se ještě nesmělo v německu pracovat jsem jim to odůvodnil tím že nemam německé pracovní povolení a v rámci mezinárodní přepravy nejsem povinny skladat nebo nakladat…. ale zaleží na řidiči jestli si to necha libit nebo ne…. ja tedy ne a doporučuji to i ostatním- máme svoji hrdost né???
Občas se to pokusí ještě v dnešní době zkoušet na řadu řidičů, ale nechtějí se nějak přijmout fakta, že za práci náleží mzda. Zneužít svého postavení umí každý.
Dodržet pravidla jen někdo.
Článok má u mňa plný počet bodov, že sme ako vodiči zneužívaný všade kde sa pozrieme, je škoda písať, že si v niektorých firmách niekto z nás dokáže postaviť hlavu a nenaložiť alebo nevyložiť, klobúk dole, avšak sa može stať, že nevyloží vôbec alebo za týždeň, a to už maleho dopravcu z jedným, či dvoma autami môže položiť… V každom prípade vodič nesmie ani nakladat ani vykladat tovar, to je jasne stanovené pravidlo, takže bolo by vhodné informovať minimálne príslušné inštitúcie o týchto praktikách nielen nemeckých ale aj talianských či iných firmách, lenže táto problematika je až príliž zložitá na úspešné dotiahnutie do konca. Možno raz…
To přijde, ale snahu tomu pomoci by měli taky řidiči. Když už si o tom povídají v Evropském parlamentu poslanci, že řidiči jsou novodobý otroci tak to už je jasné všem.Jen zveřejněním vlastních zkušeností tomu přispěješ více než si myslíš.
Vyložení a naložení má provést odborně proškolený personál- a jsi to ty?