Jednou z nejzajímavějších pracovních pozic v nákladní dopravě je dispečer. Hlavně mezinárodní nákladní dopravy – MKD. S těmi mám velmi bohaté zkušenosti. Abych je vůbec mohl pochopit tak si kupuji různé odborné publikace. V jedné z nich je psáno o konceptu The Total Supply Chain.
Pojem The Total Supply Chain je inteligentní logistický řetězec, který představuje postupnou návaznost logistických činností vedoucích k plnému uspokojení zákazníka.
Dále se v odborné literatuře píše, že se logistika v současném století stává základním prvkem strategického řízení podniku, který je nástrojem umožňujícím podniku dosáhnout konkurence schopné pozice na trhu.
To je rozumný a jasný fakt. Zajímavější pasáž je ovšem tato:
„Základní tendencí tohoto období je snaha o optimalizaci logistických procesů v podniku s využitím značně pokročilých informačních a komunikativních technologii“
Tato citace dělá značné problémy v 21 století mnoha lidem na pracovní pozici dispečer nákladní dopravy, nebo dispečer mezinárodní dopravy.Máme v dnešní době iPad, Internet, Tablety, Smartphony a řadu dalších technologických vychytávek, ale je divné, že se to neuchytilo v pracovních činnosti, která by to měla používat nejvíce. Vlastně uchytilo, ale jak u koho. V příštím příspěvku vám popíši jeden případ z praxe, který se bude vztahovat k uvedené citaci.
Poznámka:
V článku jsou použité citace z knihy Logistika – Základy Logistiky
Kapitola: Hospodářská logistika – strana 10
Autorka: Alena Oudová