Kdo řídí nákladní vozidlo? Kdo rozhoduje o dodržování pravidel na pozemních komunikacích? Jednoduché otázky. Odpovíte si, že přece řidič. Pak je dobré vědět, že Nejvyšší soud České republiky vynesl řadu rozsudků, které to potvrzují i lidem, kteří to stále nechápou. V mnoha případech možná záměrně.
Některé výroky NS (Nejvyššího soudu) jsou přitom tak jednoduché na pochopení.
„ Řidič nesmí řídit vozidlo mimo jiné v případech, kdy je jeho schopnost k řízení vozidla snížena v důsledku jeho zdravotního stavu. Na řidiči tak je, aby posoudil případnou existenci zdravotní indispozice, nebo jeho potencionální nebezpečí a tomu přizpůsobil své chování.“
Judikatura NS, 21 Cdo 1513/2009, 9. 9. 2010
Stejně tak se jde dočíst v tom samém judikátu.
„ Úvaha řidiče o schopnosti k řízení vozidla musí být založena a musí vycházet z konkrétních okolností, které zná, nebo by znát měl. Například, že lidský organismus po pracovním výkonu je v zátěžových situacích náchylnější k únavě.“
A do třetice cituji
„ Je pouze věcí řidiče, aby přizpůsobil režim své jízdy všem okolnostem i s ohledem na svůj zdravotní stav.“
V dnešním letním období je dobré si připomínat některé výroky. Obzvláště v době, když letní počasí dosahuje tropických teplot i v nočních hodinách.
Když čtu titul, že řidičí jsou nevyspalý, jak asi musí vypadat článek… To jeden okamžitě ztrácí chuť pokračovat ve čtení. Na takové hrubé pravopisné chyby je opravdu potřeba dávat pozor… je to Vaše ostuda. Na internetu to vidí celý svět…
V podstatě je líp si vybrat jednu kvalitní firmu a nebát se ospalých řidičů 🙂
Dříve napíšete deset katastrofálních firem, než deset kvalitních.Vyzkoušejte si to 😉
Delal jsem ridice 6 let, super prace, poznate novy cesty a je to dobry. Ale ty prachy co jsou za to ted a co byly tenkrat … No darmo mluvit. Podivejte se sami co se ted nabizi za mzdu za praci jako ridic http://www.pracomat.cz/profese/ridic