Jak se má řidič z povolání bránit, když se každý snaží dělat z řidiče kamionu debila. Poslední dobou jsem takových lidí potkal velmi hodně. Všichni se tváří navenek jako profesionálové, ale o dopravě a logistice neví vůbec nic a ještě je za to dostávají plat. Řidič si přitom o takových penězích může nechat jen zdát.
K takové úvaze mně přivedl logistický odborník svým výrokem.
Nakládal jsem na jedné firmě na Slovensku. Přistavil jsem vozidlo k nakládce a skladníci se rozhodli, že budou nakládat vozidlo na jedné rampě a vlek na rampě druhé. Tak jsem se zachoval podle pokynů skladníků a přistavil soupravu podle instrukcí. To nebyl problém, ale jak zkontrolovat zboží na dvou nakládacích místech v jeden okamžik. Náklad – kusové zboží. Zkontrolovat kolik kusů zboží se naloží na vlek a kolik na vozidlo nešlo v té rychlosti nakládky kontrolovat a tak jsem chtěl zapsat výhradu do listu mezinárodního listu CMR.
Naběhl jsem na expedici, kde vystavovali doklady k nákladu, ale nečekal jsem, že překvapí svým profesionálním a odborným přístupem. Dozvěděl jsem se, že řidiči mají zákaz zapisovat výhrady do listu CMR! Ohradil jsem se, že CMR je mezinárodní úmluva a já jako řidič a zástupce dopravce mám na takovou výhradu právo. V ten moment vstoupil do kanceláře pán v saku a už na pohled to byl čistý profesionál. Jeho výrok to samozřejmě jen podtrhnul.
Výrok profesionála v skladové logistice – doslovně.
Mně žádné mezinárodní smlouvy a úmluvy CMR nezajímají a žádná výhrada se do CMR psát nebude!!
Vzdal jsem svoji snahu o zápis výhrady do CMR listu. To byl čistý profesionál v oboru a po jeho výroku o tom nebylo sporu. Nezbývá tak než jen pogratulovat nadnárodní logistické společnosti za tak kvalitní profesionální a odborně zdatné zaměstnance ve skladové logistice.
Horší je, že o pár dnů později jsem stejně odborně zdatné pracovníky logistického skladu potkal opět. Ale o tom zase příště
A proto říkám, že názorový střet s „odborníkem“ ve skladové logistice se vždy vyplatí.
Bylo by docela žádoucí, kdyby jsi uvedl, která nadnárodní firma to byla. Ale moc by mně nepřekvapilo, kdyby to bylo DHL.
Hugo tak DHL to není.Když začneš třetím písmenem v abecedě tak už budeš vědět která bije :D.
Tak už mi to je úplně jasné!!!! A vcelku se ani nedivím. 🙁
No nějak mi nedošlo o jakou fa se jedná. No a kdybych se do takové situace dostal já tak okamžitě telefon dispečerovy a tomu pánu v saku, že at si to vyloží.
Delivio,já už 2 roky nejezdím a taky mi to nedošlo,o kterou společnost se jedná.Ale jak píše Mairaky,telefon na dispo a když je nezajímá úmluva CMR,zboží dolů.Nebudu přece platit kvůli něčí neochotě.Za těch 25 let za volantem jsem se s tím taky setkal,ale většinou jsem já při vyplňování SPZ a podpisu zrovna uvedl výhradu,to se pak divili,ale už bylo pozdě na protesty když jsem jim vrátil červený s originál zápisem,max.jsem si vyslechl,že tohle se jim ještě nestalo.A když to nešlo po dobrém,nemyslím tím zrovna problémy okolo CMR,tak sem se zasekl,že i policii zavolali a pak to šlo i s patřičnou ostudou.
pepark
Všichni chtějí,aby za volantem seděli profesionálové.A tak kvůli nim co to pořád prohlašují studuji zákony a nařízení EU týkající se dopravy.Pokud takový „odborník“, který tvrdí, že ho nezajímají mezinárodní úmluvy jako je úmluva o CMR tak ten nemá co dělat v logistice a měl by jít házet lopatou.Dělají všemožné konference a srazy neznají základní mezinárodní úmluvu týkající se logistiky.
Hnus
Já jim to budu psát aby věděli budoucí generace,co je čeká v dopravě a logistice
Jo jo, něco podobného jsem zažil v hlavním skladu taky jedné nadnárodní firmy – první písmeno je 11 v abecedě. Zboží je pod CMR, ale řidič si ho musí!! vykládat sám … A skladník jen čumí a ukazuje pazourou kde tu paletu dát, poté co je zvážena.
Kua kde to jsme??!! Odpovím si sám – v banánové republice …
měl sem to štěstí se tomuhle nikdy nepodvolit ….. a nebudu za línýho šmejda skladníka dělat jeho práci a už vůbec ne zadarmo !!!!!
Takový profesionálové možná neznají úmluvy, ani nemusí být moc inteligentní, ale přesto vydělávají majiteli společnosti velké peníze. Není žádné tajemství, že v ČR se už dávno nejvíce vydělává na obcházení předpisů a podvodech všeho druhu. Nestačí jen zamyšlení nad kvalitou a morálkou manažerů, ale je dobré zamýšlet se nad tím, jak se mohou řidiči zachovat, aby se majitelům nevyplácelo zaměstnávat takovéto lidi.
Kluci, co by se v techto pripadech stalo, kdybyste si sami vylozit odmitli? Rekli jim hned duvod proc a pak uz jen asertivne opakovali sve neoblomne NE.
Ptam se, ackoliv jsem s navesem jeste nezacal, zatim makam na papirech. Zatim jsem se stacil docist, ze takto to v jistych firmach proste chodi a nekdo ten telocvik bere jako dobrou praxi na MKD. Tak pak by me jeste zajimalo, zda pak nekde v Evrope takovou zkusenost vubec vyuziju (skladat/nakladat si sam). Dekuji.
wiz