Mně žádné mezinárodní dohody a úmluvy nezajímají.Prohlásil pracovník logistické firmy

kniha o CMRJak se má řidič z povolání bránit, když se každý snaží dělat z řidiče kamionu debila. Poslední dobou jsem takových lidí potkal velmi hodně. Všichni se tváří navenek jako profesionálové, ale o dopravě a logistice neví vůbec nic a ještě je za to dostávají plat. Řidič si přitom o takových penězích může nechat jen zdát.
K takové úvaze mně přivedl logistický odborník svým výrokem.

Nakládal jsem na jedné firmě na Slovensku. Přistavil jsem vozidlo k nakládce a skladníci se rozhodli, že budou nakládat vozidlo na jedné rampě a vlek na rampě druhé. Tak jsem se zachoval podle pokynů skladníků a přistavil soupravu podle instrukcí. To nebyl problém, ale jak zkontrolovat zboží na dvou nakládacích místech v jeden okamžik. Náklad – kusové zboží.  Zkontrolovat kolik kusů zboží se naloží na vlek a kolik na vozidlo nešlo v té rychlosti nakládky kontrolovat a tak jsem chtěl zapsat výhradu do listu mezinárodního listu CMR.

Naběhl jsem na expedici, kde vystavovali doklady k nákladu, ale nečekal jsem, že překvapí svým profesionálním a odborným přístupem. Dozvěděl jsem se, že řidiči mají zákaz zapisovat výhrady do listu CMR! Ohradil jsem se, že CMR je mezinárodní úmluva a já jako řidič a zástupce dopravce mám na takovou výhradu právo. V ten moment vstoupil do kanceláře pán v saku a už na pohled to byl čistý profesionál. Jeho výrok to samozřejmě jen podtrhnul.

Výrok profesionála v skladové logistice – doslovně.

Mně žádné mezinárodní smlouvy a úmluvy CMR nezajímají a žádná výhrada se do CMR psát nebude!!

Vzdal jsem svoji snahu o zápis výhrady do CMR listu. To byl čistý profesionál v oboru a po jeho výroku o tom nebylo sporu. Nezbývá tak než jen pogratulovat nadnárodní logistické společnosti za tak kvalitní profesionální a odborně zdatné zaměstnance ve skladové logistice.

Horší je, že o pár dnů později jsem stejně odborně zdatné pracovníky logistického skladu potkal opět. Ale o tom zase příště

A proto říkám, že názorový střet s „odborníkem“ ve skladové logistice se vždy vyplatí.

10 komentáře u “Mně žádné mezinárodní dohody a úmluvy nezajímají.Prohlásil pracovník logistické firmy

  1. Hugo says:

    Bylo by docela žádoucí, kdyby jsi uvedl, která nadnárodní firma to byla. Ale moc by mně nepřekvapilo, kdyby to bylo DHL.

  2. Mairaki says:

    No nějak mi nedošlo o jakou fa se jedná. No a kdybych se do takové situace dostal já tak okamžitě telefon dispečerovy a tomu pánu v saku, že at si to vyloží.

  3. pepark says:

    Delivio,já už 2 roky nejezdím a taky mi to nedošlo,o kterou společnost se jedná.Ale jak píše Mairaky,telefon na dispo a když je nezajímá úmluva CMR,zboží dolů.Nebudu přece platit kvůli něčí neochotě.Za těch 25 let za volantem jsem se s tím taky setkal,ale většinou jsem já při vyplňování SPZ a podpisu zrovna uvedl výhradu,to se pak divili,ale už bylo pozdě na protesty když jsem jim vrátil červený s originál zápisem,max.jsem si vyslechl,že tohle se jim ještě nestalo.A když to nešlo po dobrém,nemyslím tím zrovna problémy okolo CMR,tak sem se zasekl,že i policii zavolali a pak to šlo i s patřičnou ostudou.

    • delivio says:

      pepark
      Všichni chtějí,aby za volantem seděli profesionálové.A tak kvůli nim co to pořád prohlašují studuji zákony a nařízení EU týkající se dopravy.Pokud takový „odborník“, který tvrdí, že ho nezajímají mezinárodní úmluvy jako je úmluva o CMR tak ten nemá co dělat v logistice a měl by jít házet lopatou.Dělají všemožné konference a srazy neznají základní mezinárodní úmluvu týkající se logistiky.
      Hnus
      Já jim to budu psát aby věděli budoucí generace,co je čeká v dopravě a logistice

  4. Netopejr says:

    Jo jo, něco podobného jsem zažil v hlavním skladu taky jedné nadnárodní firmy – první písmeno je 11 v abecedě. Zboží je pod CMR, ale řidič si ho musí!! vykládat sám … A skladník jen čumí a ukazuje pazourou kde tu paletu dát, poté co je zvážena.
    Kua kde to jsme??!! Odpovím si sám – v banánové republice …

    • šibr says:

      Takový profesionálové možná neznají úmluvy, ani nemusí být moc inteligentní, ale přesto vydělávají majiteli společnosti velké peníze. Není žádné tajemství, že v ČR se už dávno nejvíce vydělává na obcházení předpisů a podvodech všeho druhu. Nestačí jen zamyšlení nad kvalitou a morálkou manažerů, ale je dobré zamýšlet se nad tím, jak se mohou řidiči zachovat, aby se majitelům nevyplácelo zaměstnávat takovéto lidi.

  5. wizard says:

    Kluci, co by se v techto pripadech stalo, kdybyste si sami vylozit odmitli? Rekli jim hned duvod proc a pak uz jen asertivne opakovali sve neoblomne NE.

    Ptam se, ackoliv jsem s navesem jeste nezacal, zatim makam na papirech. Zatim jsem se stacil docist, ze takto to v jistych firmach proste chodi a nekdo ten telocvik bere jako dobrou praxi na MKD. Tak pak by me jeste zajimalo, zda pak nekde v Evrope takovou zkusenost vubec vyuziju (skladat/nakladat si sam). Dekuji.

    wiz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *