5 důvodů proč se nestát řidičem kamionu

Přemýšlíte, že se stanete profesionálním řidičem kamionu. Chcete si splnit například svůj sen z dětství, nebo jen na chvíli zlepšit rodinný rozpočet a spojit to dohromady s cestováním po Evropě? Jste pevně rozhodnuti a není na práci řidiče profesionála nic těžkého? Tak to o práci řidiče kamionu víte opravdu málo. 5 Důvodů proč se nestát řidičem kamionu.

Důvod PRVNÍ: RODINA – PŘÁTELÉ

rodina

Nějaký čas odloučení to vydržíte bez rodinných příslušníků a přátel. První tři měsíce se budete zaučovat a je velká šance, že se podíváte častěji domů. Dispečeři, disponenti to budou vesměs hlídat, aby to tak bylo. Jinak končíte po 14 dnech maximálně ve zkušební době. Kdy se dostanete domů k rodině, přátelům rozhodují dispečeři, disponenti a ne vy! Potřebujete doma něco zařídit, nebo zajistit úřední nařízení? Jste plně odkázáni na rozhodnutí výše zmíněných. Není problém cestovat po Evropě týdny, měsíce a vaše rodina je nezajímá. Budete slýchat věty typu: JÁ VÍM, ŽE JSI MĚSÍC VENKU, ALE SLIBUJI NA 100%, ŽE NA VÍKEND TĚ STÁHNU JEN OTOČ JEŠTĚ JEDNOU TU FRANCII. STŘIDAČ ONEMOCNĚL ATD. Rodina bude protestovat po čase, aby jste se ozval, že to tak nejde. Přátelé budou radit, aby jste se vy… na takovou práci. Prostě nic pro rodinné a společenské lidi.

 

Důvod DRUHÝ: ZODPOVĚDNOST

 

Podepisujete hmotnou a finanční zodpovědnost. Musíte mít pod kontrolou papíry od auta, cestovní výkazy, auto, náklad, všechno co se pohybuje na silnicích. Jestli platí sociálku a zdravotní pojištění, platnost pojistky na „blbost“ atd.Vše co je v popisu práce jiných, ale ti to s přehledem „hodí“ na vaše bedra.Budete zodpovídat za milionové hodnoty. Jste velký flegmatik? Ani nenastupujte na pozici řidiče kamionu.

 

Důvod TŘETÍ: PENÍZE

peníze[ ATTRIBUTE: Please check: http://www.flickr.com/photos/10506540@N07/5437289693 to find out how to attribute this image ]

Myslíte si, že zbohatnete prací řidiče kamionu? Omyl. Dostanete buď nejnižší možnou mzdu podle zákona, nebo si to musíte vyjezdit v kilometrech, popřípadě podle faktury za přepravu, ale ta nebude skutečná. Diety se zkrátí na 75%, kilometry hlídají dispečeři, aby to vyšlo průměrně všem kolegům řidičům stejně. Další čekají na vaše vydělané peníze v dlouhé frontě a předbíhají se. Sociální pracovnice, zloději, personál WC, exekutoři, prodejci všeho možného a pravého, celníci a veškeré policejní složky z celé Evropy a Asie, děti, manželka popřípadě přítelkyně. Často se stane, že se výplaty nedočkáte ve výplatním termínu, nebo vůbec. Začnete přemýšlet jak vydělat a kde. Můžou se objevit znaky kleptomanie. Investovat soukromé peníze do zaměstnání povoleno kdykoliv.Výplatní páska je jedna velká neznámá. Pokud si spočítáte 1+1 jste na zdárné cestě se práci řidiče kamionu vyhnout velkým obloukem.

 

Důvod ČTVRTÝ: ŠIKANA, MOBBING, BOSSING

mobbing[ ATTRIBUTE: Please check: http://www.flickr.com/photos/49842283@N04/8466481123 to find out how to attribute this image ]

Pokud nemáte charakter silnějšího jedince, nebo jste málo razantní ve vlastním rozhodování, tak to poznají a vycítí zaměstnavatelé a budete vláčeni jak hadr po podlaze. Dispečeři dnes používají praktiky skryté šikany ( mobbing ) a dají vám doslova „sežrat“ jakékoliv projevy nesouhlasu. Kolegové budou zařizovat pokoutně, aby práci jste udělal vy a kde se jim nechce, pojedete vy oni mají volno, popřípadě zlepšují populační křivku. Policie kdekoliv bude postupovat jak v rámci zákona, tak na její hraně jen proto, že jste řidič kamionu a vždy si najdou paragraf. Platíte „přiměřené“ pokuty dle sympatie, nebo národnosti. Odesílatelé a příjemci zboží šikanují jen z principu nepochopení profese řidič, taky jste poslední v dopravním řetězci a první koho mají před sebou. Projevy rasové, nebo nacionalistické politiky zažijete každý týden napříč EU (jen se o tom nemluví). Může se z vás stát psychicky nevyrovnaný člověk pod tlakem výše zmíněných okolností. Pokud jste méně odolný proti těmto vlivům, nebo nebyli na vojně a chcete žít poklidnějším životem? Zapomeňte na práci řidiče kamionu.

 

Důvod PÁTÝ: PRACOVNÍ DOBA

nařízení 561

Budete pracovat dny, týdny, měsíce. Všichni chtějí ať pracujete více jak je maximální určená doba práce nařízením EU 561/2006, ale budou tvrdit opak. Dispečery to nezajímá umí jen cizí jazyky. Přes víkend pracujete jen vy oni relaxují a kdo může striktně dodržuje pracovní dobu, kromě vás. Stejně se k tomu staví majitelé firem, odesílatelé a příjemci zboží, pracovníci skladů. Na výplatní pásce budete mít stále stejný počet odpracovaných hodin od ledna do prosince. Přesčasy jsou samozřejmostí. Volat o pomoc, nebo pracovní problémy o víkendu je velkou drzostí. Dotazy typu chci volno, dovolenou nepřípustné a buďte rádi, že relaxují. Nejste workoholik? Nebudou vás chtít nikde přijmout.

Doporučená literatura, informační zdroje:

Zákoník práce, trestní právo, nařízení a vyhlášky ČR. Zákony a nařízení EU a Asie.

Informační zdroje: Wikipedia na slova šikana, mobbing, bossing

Web stránky: viz odkazy na hlavní stránce popřípadě dohledat přes internetové prohlížeče.

Motto článku: ŽIVOT JE JEN JEDEN 

Nestačí?  Gratuluji budete nejžádanější profesionální řidič kamionu

66 komentáře u “5 důvodů proč se nestát řidičem kamionu

  1. ludovic says:

    Se článkem souhlasím a všem kteří toto zaměstnání chtějí dělat jako koníčka doporučuji, pokud ale si myslíte že touto prací něco vyděláte musím Vám vřele doporučit UTÍKEJTE OD KAMIONU CO NEJDÁL!!! Ty časy kdy se jezdilo za peníze jsou už dávno pryč a v tomto státě se u tohoto zaměstnání již pár let vydělat NEDÁ!!!

    • Snecktom says:

      Tenhle článek nevystihuje tak zcela realitu a především dělá z dispečerů nenažrané otrokáře. Pravda je ovšem někde tak napůl. Jednoznačně jsem jako řidič stával na straně řidičů, avšak jen do té doby, než jsem jako dispečer pochopil co jsme vlastně v podstatě za ubožáky.Neznalost vyhlášky, neznalost EHS 561, neznalost vlasního vozu, rozložení nákladu, maximální váhy, neznalost jazyků alespoň na úrovni své práce a to je jen začátek toho všeho. Měl jsem jako dispečer na starosti 15 řidičů a ujištuji vás, že spokojen s prací jsem byl tak u pěti a to je třetina. Statisticky to vychází tak, že dvě třetiny řidičů dělají nám ostatním ostudu. Dnes už opět jezdím, protože dělat dispečera partě takových trubek bylo nad mé síly. Takže než vodit voly, raději zpátky do stáda. Firem kde dobře platí a kde si váží práce dobrého řidiče, je celkem dost. Ti ostatní, co fluktují z fy do fy, na parkovištích brečí jaký je jejich dispečer idiot, že jsou už druhý víkend venku, že policajti jsou idioti, protože on přeci nemůže za to, jak mu to naložili a že na vykladce stál celý den,přesto že mu skladník řekl, no jo ale německy a on je přeci čech…právě o těhle ten článek totiž je…tak ti si stejně nic jiného nezaslouží.A všem ostatním…těm spokojenějším, co si umí dupnout, nastavit hranice, domluvit se s dispečerem, co si umí spočítat km a pauzy tak aby včas dojeli, složili naložili, těm co znají 561 a vědí co si mohou kde dovolit a kde ne…všem těm přeji hodně dobrých km bez nehod.

      • Mirda says:

        Naprosto s tebou souhlasím.Blbců v tehle profesi je strasne moc a slusnych firem taky.Bohuzel i tech neslusnych.Ale je pto preci o cloveku ,aby misto stěžovaní si,odesel od spatne firmy a sel jezdit pod cizí firmu.Ale jak píšeš,jsme národ trubek a jazyky nam jsou opravdu cizí.Přeju tem normálnim ridicum hodne pohody a zadne nehody.Mira

      • jirka says:

        Zdravim.Nemohu s tvojim stanoviskem souhlasit.Dispečer zadává práci a převážně ví a zná časy manipulace a jízdy.Je nepsanym pravidlem,že určený čas pro nakládky či vykládky je pouze jedna hodina.Všichni víme co to je zavážet potravinové řetězce.Je naprosto nereálné odjed do hodiny včetně výměn palet.Přesto však je práce řidičům zadaná ačkoliv dispečer ví,že není možné termín dodržet.Pak následují pokuty pro smluvní dopravu a tak z fakturované ceny se okrajuje.Žádný dopravce nebude dotovat z vlastního.Nezbývá,než porušovat nařízení o úmluvě 561/2OO6.Jezdim řadu let.Mám zkušenosti s dopravci v čekách.Arogance.Mnohdy platí dej blbci moc a on rozhoduje o tvé rodině ač chceš nebo nechceš.Když si umane dostane tě tak daleko,že prosíš aby tě stáhnul domů a sám z toho má legraci a mnohdy se dispečeři baví mezi sebou při odposlechu hovorů.Již několik let pracuji v zahraničí.Mám možnost srovnávat.O mzdě se nebudu zminovat.Minimální mzda v čechách bez příplatků a náhrad mezd je zlodějna a řízený podvod.Já firmu dal k soudu.Pokud-li má řidič podklady o vykonané práci a času provedené práce vyhraje převážně veškeré soudní řízení.Mám li odpracováno měsíčně 300 hodin a více je to za tři roky opravdu vysoká částka kterou obdrží.Za tyto peníze se nechá již v ČESKU pracovat.Ale většina řidičů nechá okrádat sebe a stát.Pak se jenom diví,že to v zahraničí jde legální cestou bez podvodů a okrádání.V Německu se nepřemýšlí jak obejít zákon a lidi a stát okrást.Jednou je to dané a není co vymýšlet.A to,že to nejde přes víkend přes barák? Podíváš li se víkendech po parkoviších kolik Němců,Holandanu,Britů,Švýcarů…..minimum.Já za posledních více jak jeden rok byl jeden víkend venku.Vzakžete despečerům neříkej,že to nejde,ale rovnou řekni já nechci a nebo neumim.

        • snecktom says:

          Promiň, ale zjevně jsi nikdy dispečera nedělal…ono je to totiž trošku složitější. Dispečer nezadává práci, jak píšeš, ale hledá ji na servrech…to je jedna věc.. a ano, měl by o práci řidiče něco vědět, protože musí zhodnotit, jestli je ten daný řidič schopen v termínu přepravu provést. Jsou destinace, odkud je složitější sehnat práci za slušný peníz a dispečer je vázán spousty faktorů. Jedním z nejdůležitějších je cena za přepravu a doba přepravy. Pak také musí zjistit, jestli je zadavatel přepravy solventní a platí. Řeči o tom, jak se dispečéři baví odposlechem rozhovorů jsou totálním výmyslem ubrečených trubek na parkovištích, kteří nemají o práci dispečera ani potuchy. Tím nechci říci, že všichni dispečeři jsou 100%, ale to mi, řidiči také ne, že? Měl jsem několik řidičů, kteří byli schopni jet Karlovy Vary – Barcelona 4 dny..a pak samozřejmě brečel na parkovišti, jaký jsem debil, když nedokážu v pátek ze Špáňa sehnat práci. Ona je ta pravda totiž někde uprostřed kolego a hlavně je to o lidech. taské jezdím u zahraniční fy a peníze jsou opravdu někde jinde, ale i tak se mi občas stane, že zůstanu někde viset. Doprava je živý organismusa některé věci neovlivníš…tak to prostě je.

      • Milan says:

        Ahoj.V něčem máš pravdu,v něčem bych řekl že ne.V první řadě že je dost dobrých firem kde umí ohodnotit šoféra.vlastní zkušenost.Jezdil jsem týdny i víkendy,stavěl jsem a když jsem se zmínil že chci dovolenou,tak jsem jí dostal,ale po dvou,nebo třech dnech mě stáhli.Ozval jsem se a už mi bylo vyhrožováno výpovědí.Snášel jsem to 5let.Rozumně se dá s dispečerem domluvit,když je opravdu rozumný a takových je taky málo.Přešel jsem k druhé firmě kde slíbili víkendy doma.Po měsíci jsem jel dva víkendy zasebou,odmítnul jsem jet třetí a jen vyhružky a o penězích se raději bavit ani nebudu.Jsou šoféři prasata,vidím to taky a snažím se abych takový nebyl a lidi nás neházeli do jednoho pytle,ale je to těžké.Snažil jsem se dohodnout,vyšli mi vstříc,ale odnesli to ostatní a bylo zle proč já a ne oni.

    • Roman says:

      Můj otec jezdí už 18 let na kamionu měsíční plat přes 60K si ce ho vidím jednou do dvou měsíců, ale zvládáme to společně. Buzetovani od firmy nezazmenal záleží čisté na firmě a dispečerovi.

  2. Ondra says:

    Další debil co o týhle práci ví hovo. Já šel dělat řidiče kvůli tomu, že to je můj koníček a pak kvůli penězům. Musí si člověk umět najít dobrou firmu. Já jezdím vnitro a jsem kažý den doma a co se tíče peněz tak kolem těch 30k čistého mám, opravdu mě takovýhle keci vždicky dostanou…

    • delivio says:

      Ondra
      To jsem rád, že tě to dostalo.
      Fakt jsem po X letech pořád ucho 😀
      Vnitro si užij a MKD si vyzkoušej, aby jsi mohl říci zas tu první větu.Bez ní se taky řidič neobejde 😀

      • Kamil says:

        Delivio,máš zatracenou pravdu.Ondra je asi za volantem nováček a dobře mu task.Přeji mu,at mu pracovní nasazení vydrží co nejdéle.5 důvodů,proč nebít řidičem kamionu je pravdivích a já vím,že by se jich našlo mnohem více.

    • Halfis says:

      No Ondro jak tak čtu tak ty o MKD víš uplně kulové.Travil jsi někdy víkend v létě u dálnice na prochcaném parkovišti,asi ne?Ale předpokládám,že máš dřeváky a chlupatou peněženku na řetízku.Takové chytráky miluji pokud jsi svobodný tak buďiž tuhle práci,ale jestli máš rodinu tak ani náhodou tuhle práci.

    • Francovka says:

      Kolik ti je chlapče? Ono tě to nadšení po pár letech či desítkách přejde. V podstatě se dá s tím článkem souhlasit . A debil jsi spíše ty, kvůli takovejm nadšencům, mají kamioňáci, řekl bych až nelegální podmínky v zaměstnání. Berou je u držky…tak buď ty mládě rádo, že ti to je zatím pouze koníčkem 😀

    • Martin says:

      Promin ale trouba seš tu ty mluví se o řidiči kamionu v dnes o těch co jezdí min po EU a pokud ty spiš každý den doma ta nejezdíš ani vnitro a nebo ano a porušuješ tot vše že se dostaneš každý den dom.
      Jo ty odpovedi jsou věcné

    • kamil says:

      30? A kolik máš oficiálně na pásce ze kterého se odvádí a posléze také počíta marodne a důchod? On má pravdu. A že máš dobrou firmu? Ne každý na tu možnost dělat v dobré firmě. Já třeba mám dobrou firmu. Na výplatu mám oficiálně cca 37tis a k tomu diety. A šéfa vidím nebo slyším jen když něco potřebuju.

  3. Perko says:

    Presne jak tady pise Halfis.. Nejvic kecu maji ti kteri jezdi na avii maji vsude zaclonky metrovou chlupatou penezenku drevaky bundu iveco cepici scania atd… tihle jakoby ridici jsou mistri sveta. Nejdal byl v Polikne s bramborama a tim to hasne. Chlpci zamyslete se nad sebou…

  4. Jolana says:

    Bože, „miluji“ tyhle chytrý lidi. když zapomenu na pravopisné chyby, které mě jako estétovi českého jazyka vadí, tak ti povím chlapče jedno a zapiš si to za uši!! Vážně jsi v životě netrávil víkend ve 30 stupňovém vedru, třeba v Anglii. Živím se tímto povoláním 25 let z toho 10 let MKD ve dvojce celá Evropa. Souhlasím se všemi výše uvedenými názory a ty jdi do pr…. A klidně ti to zopakuji do očí a dokonce se i podepíšu!!! Jolana

    • Halfis says:

      No DANE musím se přiznat,že já už nejezdím vrátil jsem se po dlouhých letech zpět k řemeslu kterým jsem se před lety vyučil.A nemysli si,že to se mnou necuká jak kolem mně projede kamion.Přeji všem zúčastněným mnoho šťastných beznervových kilometrů

      • Dan says:

        Jo, znám… Před třemi lety jsem taky volant “ navždy“ zahodil… Již po měsíci jsem se otáčel za každým velkým autem, které projelo kolem… No a již čtrnáctý měsíc opět brázdím Evropu a trávím víkendy na “ prochcaných “ parkovištích a jsem šťastný….

    • delivio says:

      Nejde o nadávání, ale stav dopravní politiky.Lépe řečeno o stav personální politiky.Taky umím říci..Nedělej to, ale nic tím nezměníš.
      Někteří konají, ale řidiči to nejsou. O těch se řekne, že jen nadávají jak zde píšeš.Zeptej se kolegů řidičů na západ od nás a ti nadávají ještě radikálněji, ale na řidiče z východu. Pekař nebude psát názory na stav dopravy, protože o ní zas tak moc neví kromě toho, že řidič vidí svět a má „hodně“ peněz 🙂

      • Miky says:

        To je zase narku… Potoky slz. Co je tak tezkeho na zmene prace? Mensi penize, ze? Co to je za vymluvu, kazdy nema moznost pracotvat v dobre firme? Proc nekdo pracuje ve spatne firme? V CR chybi kolem 5000 ridicu MKD, nektere firmy se snazi nalakat pokladni z obchodaku do MKD, jine si posilaji autobusy pro bulhary, rumuny a jine drzitele ridicaku C CE… Slusna firma o ridice neprichazi, spatna firma je toci. Jsi ve spatne, dej si prihlasku do lepsi a jdi od volantu. A ano, ja jsem to tak udelal. Ted mam 45k, vikendy doma. Kdyz to nepujde, vyklidim auto a pujdu dal… Jen to chce nebyt liny a pohodlny… Co je prepravni firma bez ridicu? A co je prepravni firma s ridici, co rozkradou naklad, nebo auto pohodej v poli, nebo ujedou 100 km denne? Chronicky vylouvaci se na cizi zavineni jsou primo podepsany pod podminkama, ktere jsou jim nastaveny, to z toho prosteho duvodu, ze je akceptuji…

        • delivio says:

          Taky nechápu, proč by měl odcházet normální řidič dříve, než neschopný vedoucí, který si nepřečetl zákoník práce..
          Třeba.
          Jinak budeš chodit jak ponocný po ulici a časem se unavíš.

      • Lukáš says:

        Ty vole,kamarad dělá v Tutnovským Continentálu skladníka a ted měl yplatu 26T.a to děla kátký dlouhý týden

    • Mirda says:

      Tak tak.Každej tu brečí,ale já mam sousedku co delam v Hypernově,víkendy nevíkendy,proste furt a kolik ze bere?Desítku čistýho.Katastrofa.Tak at si to jdou ti stěžovatelé zkusit.Ja delam pod Dánama a jsem naprosto spokojenej.4 tydny v praci,2 doma.Akorat musi clovek umet rec.To je ovsem nejvetsi problem tech,co si nejvic stezujou.Radsi budou remcat,placnout cizi recí neumi,ale to je jejich problem.Taky sem se to musel naucit.Preju hodne stastnych km

      • wild driver says:

        To měla eště vcelku slušné. Moja tam měla 8.5tisíce. Ale to néni pouze hypernova, ale všechny markety na jižnější jižní moravy.

  5. Dan says:

    Problém je ale úplně jinde… Je to dost o, bohužel, lehce omezeném rozhledu nás šoférů.. Tímto nemyslím nic špatného, ať se zbytečně někdo nečílí, (sám jsem šofér…. 🙂 ) ale jsme stále ve Světě a víme prd, co se vlastně děje jinde… Autor těchto 5 důvodů vůbec nevidí to, že v jiných odborech a odvětvích je to dnes ještě horší a lidé, kteří v nich musí pracovat maj těch důvodů, proč v nich nepracovat ještě více.. Ať se vám to líbí nebo ne, v podmínkách ve kterých musí žít spousta lidí a rodin, by trucker se svou náturou nevydržel ani měsíc…. Běžná rodina se třemi dětmi nemá kolikrát dohromady měsíční příjem ani polovinu toho, co příjde na účet nám, kteří jsme kolikrát sami… Samozřejmě taky z důvodu této práce… Firmy doma si kolikrát dovolují tolik, že toto by si nikdy žádný dispečink nedovolil.. Např. žádost Hyundai aby jejich dozorčí zaměstnanci mohli při své práci u pásové výroby používat bičíky…. Atd… atd… Vřele doporučuji všem šoférům ať na chvíli pustí volant a zkusí pracovat v jiném oboru… Zjistíte, že jste na tom víceméně nejlépe a ona ta doprava je vlastně pořád ještě super…. Važme si toho, co „zatím “ máme – bude hůř a vzpomenete si na tyto příspěvky…. Samozřejmě očekávám spoustu příspěvků o tom, že když budou všichni uvažovat jako já, nic se nezmění atd.. atd… Klidně si je odpusťte – vím, co budete psát.. Běžte se raději kouknout mezi běžné lidi, kteří kolikrát třeba spáchají sebevraždu, protože nemají co dát dětem na talíř.. Kdo nechce v dopravě pracovat – z výše uvedených strašlivých a nesnesitelných pěti důvodů, tak přece nemusí… Nikdo ho nenutí… Může vyzkoušet cokoli jiného a lepšího.. Třeba nejmenovanou korejskou automobilku… 🙁

    • delivio says:

      Pokud projevíme jako řidiči dostatek altruismu bude jen dobře.V tom jednoznačný souhlasím. Pokud tak bude činěno také vůči řidičů nemám s tím také problém.Inspirací je dost.Například zadej do vyhledávače: na-válečné-veterány-vybrali-

      Nemyslím si, že by autor neměl dostatečný přehled. Mobbing a bossing, který vzpomínáš je problém a to je věcí výchovy a pokleslosti lidí, kteří takové termíny zavádějí do praxe a používají. O sociálním dumpingu a jeho příčinách se píše taky stále.
      Nejlepší obranou je útěk, ale tím se nic nevyřeší a nezmění.

  6. Cowboy says:

    Těch 5 důvodů je čistá pravda a zároveň varování vás mladých,kteří začínáte prosím přečtěte si ty body ještě jednou a zamyslete se jestli do toho jít nebo ne a vy co už jste v tom kolotoči prosím nehádejte se kdo kde jezdí pro Vás už ten článek není Vy už jste v té pasti tak kamarádi vítejte v klubu Cowboy

  7. karel says:

    tak pánové tady v těch příspěvcích je to jako na vysílačce proto jsem ji vymontoval.článek od reneho je v podstatě pravdivý,ale bohužel zásluhu a něm máme mi samotní řidiči.je mi 61 let a něco jsem už zažil a mohu říci,že kvalita řidičů klesá a z profese,kdy se říkalo pa řidič zbylo jen řidič.Ríká se,že všichni dělají to,co je jim dovoleno a tolerováno.To platí jak o řidičích tak o firmách.Ridič není povolání,ale koníček,pokud jezdíte jen pro peníze,tak nebudete nikdy spokojeni.a ty nářky proč všichni jste věděli do čeho jdete.a nesvádějte vše na dispečery a zeptejte se sami sebe kdy jste to přehnali a nemohli jste večer jet a ráno jste nestíhali.Tim nechci obhajovat dispečery jsou to také jen lidé a také jsou dobří a špatní.většinou platí úsloví jak se do lesa volá,tak se z lesa ozývá.Myslím si že bychom se mělí řídit heslem nedělej druhým to co nechceš aby dělali tobě.Když je neschoda s dispečerem tak nemuže být pohoda v kamionu.To,že na nás firmy šetří je jasné majitelé to dávají ze svého a to se nikomu nechce,ale máme pseudokapitalismus a dobře už bylo.

    • Jolana says:

      Ahojky Laďo.
      Děkuji, moc mě to potěšilo. Bohužel 7 let už to není pravda. Ta“sranda“ na parkingu se mě již netýká a už tam vévodí jiná „krasavice“ inteligentní. Já jsem na kontejnerech v klidu, pohodě, srovnaná se životem a nad věcí. Jezdím jen vnitro, víkendy doma, nemám sice 30 čistého, ale na uživení to stačí. Přeji Ti všechno nej a ať se Ti daří. Jolana

  8. Hroch says:

    Ahoj všem řidičům,jezdím s kamionem už fakt dlouho a úplně mě to přestalo bavit. Teď jezdím s kamíonem dál,ale vnitro.A taky jezdím do Kauflandu,jak Modletice tak Olomouc. Mám najeto skoro 3 mil. km bez nehod,ale v Kauflandu si nejsem jistej se svojí profesí. Jsem řidič ? skladník ? či jen nějakej čů… co něco přivez a dáme mu za uši.Místo poděkování ještě šikanujou.Zajímalo by mne ,zda mají právo nás tam takhle buzerovat a jesti je mojí povinností rozebírat palety se zbožím,případně je balit do folie. Váš názor?
    Hroch.

  9. Martin says:

    No celkem máte pravdu, jezdil jsem od vojny 23 let. Za tu dobu se hodně změnilo. Problém je, že selhává kontrolní systém a kontroly na pracovištích u dopravce dávají nízké pokuty. Stát se bojí, že by pokuta byla pro dopravce podmětem k propouštění. Ukažte mi kdo má na pásce skutečné hodiny. Hodně řidičů je placeno podle výkonu km-%fakturace. Je nutné se bránit a žalovat dopravce. To samé platí o odpovědnosti odesilatele. Neberte na sebe zodpovědnost za něco, co nemůžete ovlivnit, jen proto, že si přepravci mastí kapsu. Bohužel dopadlo to tak, že dneska když někdo nic neumí, tak jde jezdit. Šofeřina je řehole a styl života. Tak mnoho šťastných km.

  10. Chozee says:

    Tak chlapy,su mladé blb které má hovno najeto s náklaďákem dělal sem od 18 s nakladačema,pak s bagrem,nyní sem si řek že budu kamioňák………Po kratkém promyšlení………..Seru na to,ne že bych na to nemněl véca,ale žít ve strachu o rodinu,to za to nestojí,to se rači budu do smrti répat v zemy,ostatně i po ní! 🙂
    Ste borci,máte muj obdiv,držte se a hlavně bez nehod čuuus Pepa.

  11. Michal says:

    Souhlasím co bylo napsáno výše. Pokud je někdo svoboný, nemá rodinu, děti, přítelkyni tak budiž nechť dělá tuto práci. Jezdil jsem pouze VKD u několika firem od pondělí do pátku a málem mě to stálo rodinu. Kdyby ty peníze aspoń stály za to. Ale 10tis na pásce, zbytek bokem auto starej vrak a kilometrů najezdím stejně a někdy ještě více než kluci na MKD. Teď jsem každý den doma výplatu mám celou na pásku, veškeré příplatky dle zákona, aetr se dodržuje, dispečer je taky celkem v pohodě, auto má najeto 20tis km(předtím mělo milion), beru tech 20.000 čistýho a jsem spokojenej. nemůžu si stěžovat

  12. Athari says:

    Vidím že je tady dost profesionálních řidičů, kteří o této práci něco ví, tak položím dotaz, něco co mě bere pořád víc a víc. Je mě 22 let, a dělám obyčejnou práci za 15k. Ze všech zaměstnání co jsem dělal mě nejvíc bavily ty v oboru logistiky, a bejt řidičem kamionu je takovej můj sen. Obyčejná práce mě ani nebaví, a přijde mě že je to fakt nechutně málo placený všechno. To cestování by mě i „bavilo“, samota by nevadila, i tak jsem spíš samotář ( ale určitě ne asociál ), řízení čehokoliv mě baví a většina z těch 5ti důvodů by pro mě nebyla problém. To, že bych si to zkusil a uvidím, je blbost, kvůli počáteční investici (řidičák, profesák a ostatní oprávnění, vyšlo by to cca na 50 tisíc) na kterou bych si musel půjčit. Mám do toho jít, je velká šance že najdu firmu která mě veme, a že u této profese vydržím?

    • delivio says:

      Prvně se chceš zadlužit, aby jsi měl vysněné papíry. To je první chyba a pak ti nic nevadí atd. Myslím že máš růžové brýle a neznáš zcela celou realitu
      v dopravě. Můj názor….nechoď do toho. Firem co ti budou slovíčkařit jak je vše super…těch je víc než dost.
      U profese podle mne nevydržíš.

      • Athari says:

        A kde jinde na to vzit? Papiry mě žádná firma nezaplatí a 50k nenašetřím. O firmách nevím nic, všechno vím od známejch co kamionem jezdí a od řidičů kterejch sem denně viděl dost když jsem dělal v logistice. Určitě nevěřím tomu že si udělám papíry a budu hned brát 50 tisíc. ALe nadprůměr určitě jo, plus práce která baví.

        • Žaky says:

          ahoj není to tak že nezaplatí,v dnešním nedostatku řidičů je spousta firem co ti papíry zaplatí když se jim upíšeš na určitý roky co u nich budeš pracovat a nebo je ještě jedna možnost úřad práce te to umí taky zaplatit v rámci rekvalifikace.Ale vřele ti tuto práci nedoporučuji.Opravdu je to u většiny firem spíše otrokářství než práce.“peníze“ když už natrefíš na firmu co platí včas a slušně jsou absolutně nevyvážené pracovnímu úsilí co vynaložíš.A ještě taková drobnost řidič kamionu je jediné povolání kde za přetažení pracovní doby dostaneš flastr ve výši několika výplat,všude jinde jsou za to odměny 🙂

  13. JAroslav says:

    Ehm… u Bodu peníze… Je o to jen jak zapůsobíte na Majitele či šéfa… a jde o to jakou zakázku a za jakym směrem jdete… Víte proč Vzniklo toto 5důvodů proč se nestat řidičem kamionu…?? Jen aby si uvolnil možnost být kamioňákem a Mít lepší prachy než oni neboť už nahlíží jen na peníze a né na skutečnost jak Pobírat a nekrást radši vám sdělí tohle než jak pohodlněji jim být 😀 Bože tohle je už Okrádání o Informace…

    • delivio says:

      Třeba se mi to jednou podaří, abych se tím kamiońákem stal. Před cca 14 lety jsem bral více jako před před rokem, nebo dvěma. A to jsem také působil v ČR.
      Jen o penězích to není. Je to jen jeden faktor z mnoha. Avšak ne hlavní.

  14. Zdenek says:

    Dámy a pánové. Náhodou jsme narazil na tuto debatu a kolikrát se nestačím divit, co vše se člověk dozví. Ohledně dopravy – jelikož jsem si kdysi doma neprosadil učňák, neboť dle našich je maturita základ, vystudoval jsem dopravní ekonomku a ejhle se ocitl ve vodách naší dopravy. Dnes je mi 27 a vidím tento obor ze všech úhlů pohledu, neboť jsem si prošel obchodním zástupcem, dispečerem i řidičem MKD.V prvé řadě bych doporučil všem remcalům řidičům, aby si vyzkoušeli práci dispečera, dispečerů to samé, ale naopak. Začínal jsem u firmy, která disponovala třemi Renaulty Magnum a bez sídla. Za skoro osm let, co jsem zde skončil, byla kapacita přes 25 souprav a relativně pevné zázemí firmy. Nicméně, nic nedokáží zničit tolik lidi, jako jsem tomu viděl. Dokud nás bylo do deseti lidí na celé firmě, byly to zlaté časy, krize-nekrize. Čím více se, podotýkám, zbytešně nabírala, kolikrát i „vatová“ práce a především lidí – zde myšleno řidiči, šlo to jít od desíti k pěti. Plejády naschválů, závisti a nesmyslného žvanění, co čtu zde. Řekněme, že c třiceti řidičů jich mělo 25 dluhy a exekuce, bez bydlení…všem těmto bych doporučil místo plakání, jak jsou čeští dopravci špatní, aby si sehnali lidi, založili firmu a všem předvedli, jak se to vlastně dělá. Pak by možná zjistili, jak v českém systému jsou nastaveny ceny, zákony, legislativa atd. Ono, když vám nepřijde člověk do práce, protože noc kalil jak feltkurát Katz, nikoho ze zákazníků ve fabrikách nezajímá, musíte to zajistit. Pak třeba vznikají i situace, že dispečeři, pokud to neodjedou nebo minimálně nenaloží, jak jsem to dělal já, musejí všelijak přehazovat auta, co by kdo mohl odjet, rušit přepravy…a nemyslete si, to, že momentálně nejsou řidiči, v současné době s platy či cenou v dopravě nic neudělá. Dnes tu působí takové množství mezinárodních spedic, kteří dopravuju jednoduše hodí na Bulhara, Makedonce, který se na náš trh již třese. Pak teprve uvidíte, jak budou vypadat Vaše platy, i když nebude tak zle, dle mého. Já jsem osobně ze spolupráce poznal více těch slušnějších firem a řeknu jen jedno – ano, ty ceny a následně platy jsou proti Německu slabé, ale to si neudělala jen konkurence na našem trhum nebo z Polska. To jste si udělali i Vy, řidiči, kteří si roky podlézají platy, aby po půl roce měnili firmy jak na běžícím pásu a pak se vše dostane do tohoto začarovaného kruhu. Ty slušné kolegy z celé dopravy zdravím, ti kurviči tohoto oboru nechť táhnou dělat něco jiného. Zdenek

    • delivio says:

      Zdeňku
      Systém legislativní je víceméně nastaven solidně i když je možné polemizovat o dílčích úpravách a novelizacích.
      To však nikoho neomlouvá, aby zákony obcházel. Zákon platí pro všechny ať jsou na té, nebo oné straně. Kde kdo si z něj dělá trhací kalendář a poté napíše
      v podobném duchu jak ty.
      Dodrž zákon a je. Je v některém napsáno, že platit mzdu dle km je povoleno? Je někde napsáno, že řidič nemá nárok na stravné dle vyhlášky ministerstva
      financí o cestovních náhradách? Je někde deklarováno, že zaměstnanec nesmí být informován o délce pracovní cesty a na takovou dobu být vybaven?
      Ano společně se na tom podílíme, jak dopravce tak řidič. Avšak rozhodovací pravomoce má vedení společností. Tam hledej jádro pudla.
      Řidič má povinnosti stanovené řadou vyhlášek,nařízení a zákonů. Pokud to nedodrží je sankce takřka okamžitá. přál bych to i těm, co podvádějí na dopravním trhu.
      Nevidím jediný důvod k čemu se vymlouvat.
      Obsazení a personální politiku určuje vrcholné vedení a k tomu deleguje osoby na pozici vedoucí personalista. Ten je přímo zodpovědný za příchod jednotlivých řidičů, dispečerů, disponentů atd.
      Zde by se hodilo tak české….neumíš to nedělej to. Dobře dáme lidem šanci, ale nauč se to. Proč bych měl mít za dispečera jedince, který není schopen zvládat svou
      pracovní pozici, když vím, že jsem jediná osoba která je koncová v utváření přidané hodnoty. On má své jisté, díky mé píli, nebo kolegy, ale nezapomene si ze mě dělat hadru na zem pro své vlastní potřeby a obohacení.
      Tak to ale nefunguje, přesto je to tolerováno nadřízenými a mnohdy i vyžadováno podle hesla…..nediskutovat s řidiči.
      A mohl bych psát donekonečna v čem selhávají jedinci, kteří v pracovním procesu mají charakter odpadového hospodářství, ale v civilním životě se vymezují proti takovým
      praktikám vůči jejich osobě….například v hospodě, párty,dovolené.
      Několikrát jsem dostal nabídku si to vyměnit. Jak to dopadlo? Souhlasil jsem. On za mě a já za něj. Jen jsem dodal, že pojedeme podle toho jak to zavedl ve všech směrech. Povídám…vstaň a můžeme hned měnit. Co se stalo? Nic. Zůstal na svém místě.
      K tvému pozdravu se připojuji. S pozdravem

  15. Tomáš says:

    Dobrý den,
    Podnikám v silniční mezinárodni dopravě pátým rokem.(vystudoval jsem průmyslovou školu se zaměřením na silniční vozidla a dopravu tak se to tak nabízelo) Mám dodávku a přívěs to znamená že už musím mít koncesi nad 3,5t, odbornou způsobilost, tachograf. Dělal jsem práci dispečera a teď řídím a o víkendech servisuji vůz nebo řeším administrativu. Je to náročné ale pořád mi to za to stojí.Neodrazoval bych nikoho od ježdění s TIR, samozřejmě je důležité pro koho a za jakých podmínek. Dostanete pěkný vůz s automatickou převodovkou a dostatečným místem pro život s nezávislým topením mnohdy i klimatizací, ale není to práce pro každého odloučení od blízkých je pro někoho velkou překážkou, ale zase smartphony, tablety nám to dost usnadní,obdivuju chlapi ktery jezdili MKD s atlasem a knížkou. Pět důvodů proč nevykonávat jakékoliv povolání najdeme vždy. Ale to asi nebude tou nejlepší cestou ke štěstí a smíření se že životem. Všem přeji mnoho kilometrů bez nehod s co nejmenším stresem.

  16. JOHNYTESTA says:

    5 dôvodou ked:
    Nebudes mat tovar v obchodoch
    Nebudes mat pivo v Krcmach
    Nebudes mat chlieb
    Nebudes mat co jest
    Nebudes potom kecat prečo sa nestat vodicom kamionu.

  17. Tomasz PL says:

    Ahoj

    U nas je to samo. U vas moze zivot je trochu lepsy. Ale podminky je samo prave jednoduhe.

    Polsko veslesk k. Katowic

Napsat komentář: luk Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *