Úhlavní nepřítel

Včera to byl týden, když jsem vyjížděl na cestu do Španělska. Zaměřil jsem se na styl jízdy a vše kolem spotřeby vozidla.

Začal jsem zjišťovat a popisovat si trasu. Prvně jsem chtěl celý test spotřeby a stylu jízdy praktikovat po dobu šesti tisíc kilometrů, ale pozměnil jsem plán. Budu se tomu věnovat celý měsíc.

Jedna cesta tam a zpět by neměla takovou váhu, tak proto jsem to rozšířil na delší časové období a kilometry. Doposud jsem najel jen 3260 km, ale potřebuji více objektivních čísel a dat. Bude to, aspoň zajímavější než jedna cesta tam a zpět.

Když jsem vyjížděl, tak jsem měl naloženo 12500 kg. Část trasy a spotřeby s touto hmotností nákladu jsem popsal v dřívějším článku s názvem spotřeba. Do cíle jsem se „doplazil“ na termín. Vše proběhlo v pohodě a klidu.

Zapsal jsem si všechny možné informace o jízdě. Dohledal jsem si počasí, jaké jsem měl po cestě a dokonce sílu větru. To byla celkem fuška to dohledat, ale našel jsem.

Poslední část úseku byl můj úhlavní nepřítel na vykládku vítr. To jsem ovšem netušil, že s ním budu „válčit“ taky druhý den. Spíše on si hrál se mnou, jak chtěl. Nemít 24 tun nákladu, tak by to byl jiný tanec na dálnici ve Francii. Kdysi jsem to zažil na mostě Oresund mezi Švédskem a Dánskem, když jsem pomáhal jinému vozidlu. To mně do smíchu nebylo, ale o tom jindy.

Celou dobu včerejší jízdy a boj o každé deci s větrem nebylo příjemné a mělo to následky 🙂

Spotřeba nafty stoupla rapidně a to nejen díky hmotnosti nákladu. S tím jsem počítal, ale obrátil se proti mně i zmiňovaný vítr a s tím jsem zas nepočítal. Změnil jsem tedy opět styl jízdy a přiznám se, že doháním způsobené ztráty doposud.

Mám za sebou taky kopcovitý terén mezi Besanconem a Belfortem (Francie), tak pojedu opět v jiném tempu a doufám, že bez včerejšího kámoše.

Co s tím zamýšlím a jaký je můj záměr si možná říkáte. Odpovídám Žádný. Půjdu poté na kurz defenzivní jízdy 🙂

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *