Budu si muset zvykat na nový rizikový faktor

Ilustrační foto: Policie ČRMožná jsem poslední dobou až moc „vysazený“ na dodržování pravidel a bezpečnosti silničního provozu. Asi to bude tím, jak člověku přibývají léta. Jak člověk stárne, tak si mnohé uvědomí a přehodnotí pohled na život.

 

Poslední dobou se hodně mluví o bezpečnosti silničního provozu a jsem jen rád.

Jezdím jen 85 km/h a tento snížený rychlostní limit byl nastaven v rámci úspor a zvýšení bezpečnosti interním nařízením. Nevadí mně to a jsem si vědom, že to má pozitiva, ale taky negativa. Bezpečnost silničního provozu je, ale vždy na prvním místě.

Jeden příklad z praxe, ale třikrát opakovaný během pěti dnů!!

Tento týden jsem byl třikrát ohrožen a jednou takovým způsobem až jsem měl problémy udržet vozidlo na cestě.

Jedu si spokojeně po dálnici svým tempem v rozmezí mezi 83km až 85km za hodinu. Nervozita kolegů řidičů kamionů stoupá a blikají na mě, abych zvýšil rychlost. Neudělal jsem to a tak všichni počkali, až skončí zákaz předjíždění a pak se odhodlali k předjížděcímu manévru. Řidič posledního vozidlo, které mně předjíždělo, byl tak solidární, že mně vytlačil návěsem na krajnici ke svodidlům.

Byl tak „férový“, že mně nechal dostatek prostoru, abych mohl jet. A to se opakovalo ještě jednou. Ovšem pokud na mne najede s návěsem na státní silnici, kde není zpevněná krajnice tak to už jsem měl myšlenky, jak se nepřevrátit na bok. Tvrdě na brzdy a jen spoléhat na pevnost krajnice. Jinak by šlo možná o život.

Co vím jistě, že podobné situace budu zažívat častěji a musím si na ně zvykat, ale zažít to třikrát během jednoho týdne se mně zdá hodně. Budu si muset zvykat na nový rizikový faktor.

5 komentáře u “Budu si muset zvykat na nový rizikový faktor

  1. delivio says:

    Přemýšlel jsem zda to přidat jako komentář, ale přidal jsem. Tvoje vizitka a poslední co jsem přidal s vulgarismem.
    Nemám problém přidat jakoukoliv reakci pokud bude bez urážek kohokoliv.
    Třeba ti na to odepíše i autor článku 🙂
    A link sdílím na fb stránce, kde jej přidal sám autor.

  2. BTW says:

    Autor.
    „Bezpečnost silničního provozu je, ale vždy na prvním místě.“ – a preto takto absurdne pomalou jazdou na rychlostnej ceste, co sa asi zhodneme, ze dialnica je, vyvolava hazardne situacie. Ak mu ide o bezpecnost, tak nebude brzdit a nasierat vacsinu vodicov. A potom sa bude odvolavat na akusi ferovost, ktoru by od ostatnych ocakaval, ked on ide ako so zatiahnutou rucnou – 83-85 km/h po dialnici?!
    Co vím jistě, že podobné situace budu zažívat častěji a musím si na ně zvykat – hlavne, ze mu ide o bezpecnost. Tomuto vodicovi by mal byt odobrany vodicak. Minimalne by mohol ist na preskusanie, kedze asi nic netusi o tom, ze nema bezdovodne pomalou jazdou brzdit plynulost, ktora sa spolu s bezpecnostou vzdy spomina pri pravidlach cestnej premavky. Plynulost a bezpecnost. 85 na dialnici. Fakt dobry.

  3. nikki says:

    niekto tu asi nepochopil, ze autor ma obmedzovac rychlosti… A na dialnici je min. R. 80 km/h…. Tak sa preskusajte vy z citania v tretej triede zds a potom polemizujte… Howgh

  4. sepultrans says:

    Mám dojem, že na dálnici je max rychlost pro nakladní vozidla 80km/h, tak nevim proč se rozčilujete, že jede 85km/h?
    Asi proto, že když nějakej nervoza potřebuje v být v cíli o 5 min dřív, a jede mu to jen o 4km/h více, tak předjíždí 2km
    Proto já jezdím jen 79km/h a mám klid. to mě žádnej letec ani nestačí vystrčit:-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *