Anketa: Jak to vidí ženy

Zajímalo mě jak se na povolání řidiče kamionu dívá něžné pohlaví. Zadal jsem tedy poptávku  a menší anketu jsem si nechal zpracovat. Na pět otázek odpovídalo deset náhodných žen. Jaký je jejich pohled a představa o řidičích kamionů? 

 

Anketa

1)      Dokážete si představit vztah s profesionálním řidičem /kamioňákem/? Proč?

2)      Myslíte si, že řidič kamiónu si těžko hledá životní partnerku (důvod)?

3)      Jaké nevýhody vidíte v tomto zaměstnání? A naopak výhody.

4)      Rozvádí se profesionální řidič častěji, než muž, který je každý den doma s rodinou?

5)      Být partnerkou kamioňáka vyžaduje velkou toleranci. Představte si, že jste jednou z nich, čeho byste se ve vztahu nejvíce obávala a proč?

Helena D. (62 let)
Je to zaměstnání jako každé jiné, akorát se málo vidí s rodinou a se svými blízkými.

Ani ne. Spíš záleží na tom, jaké povahy je muž.

Nevýhody: rodině se nemůže věnovat tak, jak by si představoval.
Výhody: snad jen finanční

Myslím si, že toto je velmi individuální. Když se partneři vidí méně často, tak se na sebe zase o to více těší.

Bála bych se o něj, že se stane nějaké neštěstí.

Veronika B. (30 let)
Ne, díky tomu, že je pořád na cestách.

Ano, neboť není doma s rodinou.

Nevýhody: nepravidelná pracovní doba, větší riziko nehody.
Výhody: možná finanční.

Ne, může se to stát v jakémkoliv povolání, kde muž je delší dobu v práci, než obvykle.

Že se mi jednou nevrátí domů.

Miroslava G. (34 let)
Nedokážu. Potřebuju mít partnera doma.

Myslím, že to nehraje roli.

Nevýhody: dlouhé hodiny za volantem, monotónní činnost.
Výhody: vidí kus světa, může vydělat slušné peníze.

Myslím si, že to nehraje roli.

Obávala bych se nevěry (z obou stran), když je člověk dlouho sám, může se odcizit.

Marie S. (55 let)
Jsem manželkou kamioňáka.

Nemyslím.

Pokud si muž vybere své povolání jako řidič kamionu, tak má velké strachy o svůj život a živobytí, jsou to velmi rychle získané peníze. Neříkám, že jezdit kamionem je nějaký med, ale ti chlapi nejsou zaplacení, podle mě berou almužnu a jejich rodiny strádají, protože on doma není. Vidím v nich, že se bojí odpovědnosti nést za rodinu a podporovat ji s láskou…toto povolání je hrob…a oni ani vlastně netvoří život, jsou to jen roboti.

Ne více, než třeba instalatéři, učitelé nebo kominíci.

Ano, ale pokud se dva mají rádi, překonají vše.


Michaela M. (33 let)

Ne. Vadilo by mi, že je stále pryč a není s rodinou. Kromě toho si myslím, že bych si s ním možná neměla co říct.

Možná to má trochu těžší než ostatní, ale ne nijak zásadně. Existuje mnoho tolerantních žen.

Nevýhoda je právě to, že je často a na dlouhou dobu pryč. Řidiči kamionu jsou často vykořisťováni svými zaměstnavateli a nuceni různým způsobem obcházet povolenou dobu jízdy, po které by měl následovat odpočinek a pak se zvyšuje riziko mikrospánku. Má to i jisté zdravotní nevýhody. Z výhod pak relativní fyzická nenáročnost. Možná taky relativně slušný plat.

Myslím si, že ne.

Právě toho, že by byl stále pryč a já na všechno sama, neuměl by se postarat o děti, protože by na to nebyl zvyklý. Taky se při tomto zaměstnání trochu zvyšuje riziko nevěry.

Vendula B. (37 let)
Představit se dá leccos, ale jde o to, zda by mi takový „víkendový“ vztah vyhovoval. Možná jako svobodné, bezdětné ano. Ale pokud má člověk rodinu, připadala bych se s dětmi ochuzená o přítomnost partnera.

Určitě ano. Spousta žen má kamioňáky zařazené do škatulky „holkaři“, a proto takový vztah neberou vážně. Ale je mi jasné, že jsou i výjimky.

Nevýhoda je trávení delšího času mimo rodinu. Tím přichází muž o společné chvíle s ženou a dětmi. Stres za volantem. Výhodou je určitá nezávislost, finance.

Určitě manželství s tímto povoláním ztroskotává častěji, než u partnerů, kteří spolu tráví více času.

Nejvíce bych se bála toho, že se muži samota zalíbí natolik, že už nebude ani chtít s rodinou trávit tolik. Bála bych se odcizení.

Blanka T. (38 let) – otec pracuje jako řidič dodávky
Ne. Není doma, nic nezařídí, a aby o něho měl člověk pořád strach. Ty silnice a doprava dneska nic moc.

Myslím, že je to úplně jedno, jestli je řidič nebo pekař, asi spíš záleží na povaze.

Nevýhody jsem už vyjmenovala.

Výhody? – ufff, lehčí otázka by tam nebyla? Doma jsem tedy nikdy žádné neviděla!

Asi je to jedno, někomu může naopak vyhovovat, že chlap není doma a těšit se na něj. A pak si chvilky s ním užívat a vážit si jich a tím vydrží vztah spíš, než když si lidi lezou dennodenně na nervy. Já to tedy nejsem, mně leze na nervy, že ten můj doma pořád není, a to ani není kamioňák.

Fuj, to si vůbec představovat nechci.

Monika B. (29 let)
Vztah si dokážu představit, ale asi ne založit s takovým člověkem rodinu.

Určitě ano, z důvodu častého přesunu a delšího setrvávání mimo domov.

Nevýhody: trávení málo času s rodinou, blízkými, strach blízkých o řidiče (řízení není jednoduchá činnost, permanentně je blízká osoba vystavena nebezpečí), minimum volného času, sedavé zaměstnání (málo pohybu, nepravidelný režim jak spánkový, tak jídelníček). Tito osoby jsou většinou nuceni svými zaměstnavateli, aby nedodržovali pravidelné přestávky atd.

Výhody: více finančních prostředků i s menší kvalifikací, poznání nových míst v případě, že se jedná o mezistátní transport.

Nemohu posoudit, ale nemyslím si to. Určitě záleží na dalších okolnostech. Myslím si, že profesionální řidiči většinou ani nestihnou rodinu založit, ale zase na druhou stranu si myslím, že pokud je muž bez práce, má děti, závazky, je to určitá možnost přivýdělku, aby vše neleželo na ostatních členech domácnosti. Myslím si, že pokud se tato práce vezme dočasně pro vyřešení určité situace, je to i výhoda. Ovšem člověk si musí po vyřešení situace uvědomit, zda chce být mimo domov nebo s rodinou. Určitě záleží na tom, jak se k tomu postaví manželka, ale pokud jsou v rodině děti, je situace asi jasná. Začít si hledat práci jinde.

Nechtěla bych být manželkou takového člověka, ale neodsuzuji nikoho, kdo tak žije a pracuje a odvádí povinné odvody. Pro rodinu je důležité, aby děti věděly, že oba rodiče se nějakým způsobem podílí na finanční situaci v domácnosti a plní své povinnosti. Určitě bych nechtěla být manželkou „gaučáka“.

Jarmila M. (51 let)
Vzhledem k tomu, že mám již dospělé děti (27 a 29 let), s manželem se již známe 34 let, tak si dokážu představit manželský vztah s řidičem. Proč? Jsem hodně samostatná, tvůrčí, mám plno zájmů, takže bych se dokázala nenudit.

Věřím na lásku na první pohled. V tomto případě je úplně jedno, jakou profesi kdo vykonává. Všeobecné mínění o řidičích kamiónů je, že jsou nafoukaní a na „holky“ – toto možná trošku může být na překážku. I když výjimky jsou všude…

Nevýhody: absence partnera při řešení rodinných záležitostí (výchova dětí, údržba bytu, domu, auta,…), vše leží na bedrech ženy, při delší odluce – riziko nevěry, autonehody.

Výhody: některým manželským párům vyhovuje volnost a svoboda (každý si plánuje svůj volný čas po svém), lepší finanční ohodnocení této profese, jsou si tak vzácní, že nemají šanci se ani pohádat,…

Myslím si, že ne. Vše je o toleranci, důvěře, empatii,… Statistiky neznám.

Vzhledem k tomu, že je to práce „za volantem“, tak bych se nejvíce obávala rizika možnosti dopravní nehody.

Lenka R. (37 let)
Manžel je obchodní zástupce a jezdí po celé republice, takže je tak trochu profesionální řidič. Žít s kamioňákem bych moc nechtěla, tráví většinu času na cestách a doma je jen zřídka, děti by si tak tatínka moc neužili.

Myslím, že na výběru partnerky se zaměstnání podílí menší mírou, mnohem důležitější je osobnost. Řidiči kamiónů jsou převážnou část své práce sami v kabině, takže k tomu patří i jistá míra agresivity a bezohlednosti, kterou vidíme na silnicích. Na druhou stranu si vydělá více než „dělník“ v továrně, takže pro mnohé ženy jsou peníze kompenzací za chybějící společně strávený čas.

Nevýhody – stále na cestách, rizikové povolání.
Výhody – vyšší plat.

Myslím, že ne.

Nejvíce by mě mrzelo, že nevidí, jak vyrůstají naše děti a je stále mimo domov a běžný rodinný život. Partnerovi věřím, takže jiné obavy nemám.

 

3 komentáře u “Anketa: Jak to vidí ženy

  1. Sibr says:

    Podnětný nápad, podívat se na to obecně očima jiných.
    Často mívám dojem, že spousta řidičů už je v důsledku probdělých nocí a nekonečných debat na parkovištích, úplně odtržena od reality. Jako by měli místo zdravého úsudku AETR a místo běžných společenských pravidel uznávali jen hospodářské výsledky.

  2. Netopejr says:

    Jo tak nápad na anketu je dobrý. I mne to zajímá jak mne vidí jiní (a tedy i něžné pohlaví). Je vidět, že ženy mají jisté obavy o zdraví partnera – a oprávněné …
    Jinak je to vždy o důvěře, přec v dobrém i zlém vždy pospolu a poboku budem státi. Tedy tady se to dá aplikovat. 🙂

  3. Rom!k says:

    Můj. přítel.jezdí kamionem,pokaždé když odjíždí mám strach. A bojím se celou dobu. Nikdy se neprestanu bát,je to těžké,většinu času travite oddělene. Když se konečně vrátí domů,je unavený a tak většinu času prospí. Zbytek tráví vypisovanim papíru,vy perete,zehlite a varite,aby byl čistý a neměl hlad. A nez se nadejete,zjistíte,ze už zase vyráží a Vam nezbyde nic jiného nez se zase bát. Život s kamionakem je těžký a zalozen na na velké důvěře a toleranci. Je plny obětí a pochopení hlavně z Vaší strany. Nikdy neni nablízku,když ho potřebujete. Miluji ho už 30 let a.posledních 11 let je tráví za volantem kamionu a já se o nej nikdy nepřestala bát a myslim ze ani neprestanu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *