Včera jsem se poprvé setkal osobně s člověkem, který chce jezdit s kamionem, ale nemá na to žádné vlohy. Dokonce jsem s ním strávil nějaký čas.
Při naší debatě tvrdil, že kdysi dávno jezdil, ale dnes jsou procesy v dopravě rychlejší a termíny vykládek stanoveny tak, že nemá šanci to stíhat. Nebyl to žádný mladíček, co přichází s nadšením, že může pracovat jako řidič kamionu. Je to pán, který by měl mít ve svých letech nějaké zkušenosti a dokonce i praktické, když říkal že „kdysi“ jezdil.
Jen tak okrajově. Mladí kluci toužící po řízení kamionu jsou alespoň částečně hrdí, když se jim to podaří. Tento pán byl vyloženě stresovaný, že vůbec nastoupil do této profese.
Ptal se doslova na vše. Prvně chtěl po mně mapy měst ČR. Proč má přeci navigaci ve vozidle a desítky dalších otázek. Už včera jsem mu řekl, aby si přiznal, že na řidiče kamionu nemá.
Máš pravdu, nemám na to. Odpověděl.
Dnes začal opět s všetečnými otázkami. Jak se tankuje, kde se tankuje. Kde se jezdí a podobné otázky.
A dost jsem řekl.
Jsi vystresovaný jak malý kluk před čertem. Přijal jsi práci řidiče kamionu a nemáš dostatek soudnosti si uvědomit, že svojí neznalostí jsi schopný ohrozit účastníky silničního provozu !
Doporučil jsem mu, aby opustil představu, že bude řidič kamionu a odešel se zaměstnání. Je opět rozhodnut, že zítra končí.
Nevydržel jsem jeho všetečné otázky a šel jsem se raději schovat do kabiny vozidla.
Kde se stala chyba u něj samotného, když se rozhodl stát řidičem nevím a je mně to fuk. Ale dnes jsem si zároveň přečetl v jedné diskuzi názor, který sdílí podle mne řada personalistu v otázce kvalit řidičů kamionů.
Na můj názor, že řidiči nebudou a už nejsou, odpověděl: Toho bych se nebál. V době krize bude lidí dostatek.
To je bezpochyby pravda. A hned dodám, že to raději mladšího kluka, který má opravdový zájem o práci na pozici řidič kamionu, nebo nákladního vozidla a ne vystresovaný pána, který chtěl jen přečkat zimu, než opět bude moci pracovat jako tesař na střechách domů.
Co s toho vychází?
Povolání řidiče nákladních vozidel jsme degradovali na úplné dno a někteří si neuvědomují, že řídit a ovládat až čtyřicetitunový kolos není žádná sranda.
Heslo na další týden:
Vystresovaný řidič nemá co dělat za volantem. Důsledky můžou být katastrofální.