Proč se používá magnet v nákladní dopravě ?
Zjednodušeně řečeno na oklamání záznamového zařízení známého jako tachograf. Takové záznamové zařízení se používá pro kontrolu činnosti řidičů nákladních vozidel.Pak jde při kontrole zjistit zda se dodržují předepsané bezpečnostní přestávky.Přiložením magnetu na čidlo převodovky nerozezná řídící jednotka jestli vozidlo stojí,nebo je v pohybu a proto vykazuje do doby odejmutí magnetu nečinnost(stojící vozidlo).
Hlavním důvodem je čas a ten v dopravě znamená peníze!Prospěch z takového podvodného jednání mají všechny strany podílející se na přepravě zboží počínaje odesílatelem přes speditéra,řidiče,dopravní firmu a po příjemcem .Čím rychleji se zboží přepraví tím dříve je možné získat nový kontrakt o přepravě,popřípadě se zboží dříve prodá.Že se jedná o podvodné jednání jsou si vědomi řidiči kteří magnet na převodovky vozidel zakládají,ale v mnoha případech i nadřízení pracovníci těchto řidičů a majitelé dopravních firem.Přesto je magnet nedílnou součástí dnešních logistických činností a pomůckou pro stovky řidičů a dispečerů nákladních vozidel i za cenu podvodu,veřejného ohrožení a absence bezpečnostních předpisů.
V nákladních vozidlech se použitím magnetu podvodně manipuluje s bezpečnostními přestávkami,popřípadě se nakládá a skládá materiál v době,kdy se má dodržovat předepsaný odpočinek řidičů .Záměrně zmiňuji jen řidičů,protože profesionální řidič takové podvodné praktiky nepoužívá.
Já to prostě nechápu proč je to nutné.