Zjistil jsem, že v Anglii se rozvíjí debata o zpoplatnění dálnic, když se mně dotázal televizní reportér, kolik bych byl ochoten platit za dálnici v Anglii. To se zeptal toho pravého teda na Ashfordu. Spokojen nebyl to jsem poznal hned a tak v BBC to asi nepustí.Řekl jsem za den, ale částku jsem odmítl komentovat.
Přečetl jsem část analýzy o logistických problémech v Německu a jeden výstup z analýzy je, že 35 procent lidí pracujících v logistice vůbec nemá k práci v logistických činnostech předpoklady, popřípadě by měli prodělat vzdělávací kurzy na obor logistika. Celkem vysoké číslo. Kolik procent by to bylo v Česku? Pravděpodobně ještě víc.
Dočetl jsem se, že na Německé dálnici A8 prováděli kontrolně bezpečnostní akci, kdy zjistili podvodnou manipulaci s tachografem u 25 procent kontrolovaných vozidel. Slušný zátah a je vidět, že to pořád nemají v hlavě srovnané někteří řidiči.
Německé zvýší parkovací plochy ze současného počtu 18500 míst na 21000 do roku 2015 a ještě to nebude stačit. Investují mezi 25 až 35 miliony eur. My zatím rozkopeme dálnici na 10let jen tak lehce, takže spíše parkovišť bude u nás méně.
Demografická křivka děsí celou Evropu, proto v Německu biji na poplach už teď. Zděšení tam způsobuje vyslovené číslo o počtu řidičů nákladních vozidel, kteří bude chybět do dvou let. To číslo je 250 tisíc profesionálních řidičů. Nevěříte? Taky se mně to zdá hodně. V Česku naposled odhadli počet chybějících řidičů profesionálů na 10 tisíc a to si zas myslím, že je to málo. Bude chybět více řidičů profesionálů a to v každém státě EU. Proč taky ne že? Popularita profese klesla na bod mrazu a mladé lidi skoro „masochistické “ povolání řidiče profesionála nezajímá.
U těch Němců to žije v dopravní branži co. No jo jsou jiná liga. A proto víte, že 17000 kolegů řidičů ve ŠVÝCARSKU se hlásí Swiss drivers. V Česku prozatím sci-fi číslo. Najel jsem za uplynulý týden 3235km bez stresu,magnetu a pokut. Prostě pohoda.