Školení řidičů

Tak jsem si říkal, že musím více myslet pozitivně. Jedu na každoroční školení řidičů z povolání.

Nemám školení řidičů moc rád, protože se tam většinou nic zajímavého nedozvím. Je to pořád dokola to samé. Prvně školení bezpečnosti práce a v druhé části je to o novelizacích zákonů, vyhlášek a silničních předpisů. Tento rok mně to dokonce chvíli bavilo, až jsem byl sám překvapen.

První část školení na téma bezpečnost práce je jednolitý monolog školícího pracovníka. Řekne, co jsou povinnosti zaměstnavatelů a zaměstnanců ve vztahu k bezpečnosti práce, ale zjistím opět, že to stejně dodržujeme jen, jak se nám každému hodí. Každý rok stejný. Školitel několikrát zmíní, že by se to mělo dodržovat, ale v reálné praxi je to jiné. Opravdu mě to nebaví poslouchat, když nejsou nějaké novinky a vím, že to nemá smysl. Pan školitel si, ale musel splnit povinnost. Já jsem to teda povinně odseděl. Následovala přestávka na načerpání sil a protáhnutí zad.

Druhá část školení byla pod taktovkou jiného pana školitele a byla zajímavější. Ministerstvo dopravy a jeho úřední šiml se nezapřel a tak jsem se nenudil. Probírala se úprava a změna skupin motorových vozidel. Změny v bodovém systému přestupků a s tím jsme si na delší čas vystačili. To bylo poučné a někdy jsme hleděli a kroutili hlavami, jak Majka s Gurunu nad výmysly ministerských úředníků. Ale zákon je zákon.  Nebyla aspoň nuda.

Zajímavá a hlučná debata byla, také kolem výměny profesních průkazů. Mně končí platnost profesního průkazu v září 2013 a tak budu muset lítat zas mezi úředníky.

Závěrem jsme se dostali k velmi oblíbenému tématu – NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 561/2006 . To už jsem věděl, co bude následovat. Jako vždy se spustila hádka a tento rok to bylo ohledně doplnění zkrácené doby odpočinku.

Spor se spustil u významu tohoto ustanovení :

Každá doba odpočinku vybraná náhradou za zkrácení týdenní doby odpočinku musí bezprostředně navazovat na jinou dobu odpočinku trvající nejméně 9 hodin“.

Samozřejmě jsme si řekli, jak jsme všichni řidiči chytří a školitel se do toho ve finále zamotal tak, že nevěděl sám co říci. No opět komedie. Po chvilce hádek jsme se domluvili, že školení ukončíme.

Jak jsem ráno odjížděl na školení se svým předsevzetím, tak jsem o něj přišel. Pozitivní nálada mě vydržela pět hodin. Už se mně toho dne pozitivní nálada nevrátila. O tom příště.

Jak probíhá u vás školení ?

2 komentáře u “Školení řidičů

  1. Jméno *Jura says:

    Ahoj!
    Mám podobný pocit…školení je ztráta času pro chlapy, co už mají pár mega najetých.
    Dobrá jsou ta školení, kdy přednášející se moc nedrží osnov a zabrousí do strastí kamioňáckého života…to pak rychle uteče 🙂
    Přeji jen a jen dobrou náladu!

  2. delivio says:

    Ahoj Juro.
    Je divné, že zůstáváme jen u českých předpisů a nařízení. Ani zmínka novinek v EU. Prostě odfláknuté a zbytek si zjisti sám. Pak opravdu stačí jen to razítko za účast na školení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *