Projekt silničních konvojů, který je rozvíjen automobilkou Volvo a podporován Evropskou unii v projektu SARTRE ( Safe Road Trains for the Environment ) je zcela nepoužitelný v ČESKU a východní Evropě.
Silniční konvoj – autovlak je projekt budoucnosti, kdy se prvnímu vozidlu- kamionu budou moci připojit další osobní vozidla. Po navázání komunikace s vedoucím vozidlem se nemusí další připojené vozidla do silničního konvoje věnovat řízení, protože to obstarává první vozidlo silničního konvoje. Bezpečné rozestupy vozidel bude obstarávat satelitní a komunikační systém mezi vozidly zapojeními do silničního konvoje.
Přesto je jeden bezpečností prvek na který se klade minimální důraz při vzniku systému silničního konvoje. Tím zásadním prvkem zachování bezpečnosti silničního konvoje- autovlaku je řidič.
Například ten řidič kamionu, který poveden celý silniční konvoj.
Dopravní firmy a řidiči kamionů z celé východní Evropy by neměli vůbec dostat šanci vést jakýkoliv silniční konvoj a to nejen v brzké, ale i vzdálené budoucnosti !
Nerespektování bezpečnostních prvků, zákonů a nařízení souvisejících, nebo týkajících se bezpečnosti silničního provozu je v celém bývalém východním bloku pověstné. A to nejen u dopravních firem a řidičů kamionů, ale taky mnoha státních institucí . Nedělejme si falešné iluze, že tomu tak není.
Zodpovídat za vedení celého silničního konvoje a desítky osob, dětí si může dovolit opravdu jen velmi kvalitní řidič. Může být proškolen sebe více a kvalitněji, ale bude muset mít bezpodmínečně kvalitní pracovní podmínky k práci ( řízení vozidla ), popřípadě silničního konvoje-autovlaku.
A právě ta kvalita pracovních podmínek řidičů nákladních vozidel je dlouhodobě katastrofální v celé Evropě a východní obzvlášť.
Proto je na čase se dostatečně věnovat i těmto tématům, jinak systém autovlaků povede k větší nehodovosti s fatálními následky pro všechny.
Máte jiný názor ?