Ve středu dostal český řidič kamionu na německé dálnici A 6 mrtvici. Neuplynul týden a ozval se hlas na zvýšení bezpečnosti nákladních vozidel. Jako vždy se vynechali otázky pracovních podmínek a možného přetěžování dálkových řidičů nákladních vozidel.
Řidiči kamionů jsou týdny a měsíce na cestách ve stísněných podmínkách kabin vozidel, které jsou jednoznačně prostorově nevyhovující pro dálkovou silniční nákladní dopravu. To je jeden z faktorů, který je stále opomíjen. A to máme dvacáté první století.
Jsou desítky dalších faktorů, které ovlivňují profesionální řidiče, ale to by jim musel chtít někdo naslouchat.
Montování asistenčních prvků do nákladních vozidel nezabrání tomu, aby se nestala taková nešťastná událost znovu. Přece jenom ještě nějaký čas bude muset ovládat nákladní vozidlo člověk.
Je mně velmi líto, že tato nešťastná událost se využívá k zaměření na kde jaké experimenty, ale nad závažnými faktory ovlivňující práci řidiče se nediskutuje.
Řidič je v první řadě člověk a to je potřeba si uvědomit.
Tímto příspěvkem reaguji na zprávu publikovanou na webu www.eurotransport.de