O budoucnosti

Jak je vidět článek zaujal mnohé čtenáře a tak píši pokračování, které jsem slíbil. Ale již to není v ranních hodinách při vykládce zboží, ale mám čas na tento příspěvek. Naposled jsem to podcenil proto omluva, ale zpět k tématu.

Nejsem nějaký náhončí lidí pro nějaké formy vzdoru, aby bylo jasno. Sleduji celkem pravidelně, jak sdružení řidičů CZ, tak všechny komunitní weby řidičů profesionálů a je mně sympatická jejich pomoc a odhodlání. To odhodlání, které nemá velká část ostatních. Postavit se a vyjádřit nesouhlas společně. A je to více jak 10let, kdy mně to řekl do telefonu jeden z předních členů ČESMAD. A měl pravdu v té době a stále trvá.

V době kdy měla tehdy moje partnerka porodit dítě, tak jsem byl vyslán na pracovní cestu do ITÁLIE. Jak to dopadlo je každému jasné. Ano 14 dnů jsem stál jak „ somrák “ v Neapoli a čekal na nakládku.

Než jsem přijel do CZ, tak jsem měl doma výpověď, zůstal jsem bez výplaty, stravného atd. Super situace. Já nadával na všechny strany, plival ohně a pak na můj popud, vyšel článek v blesku s titulkem: Řidič novodobý otrok. Jen dva dny trvalo od vydání článku a volal zmíněný člen ČESMADU. Prvně pohoda, že jej to mrzí a pak spustil slovní salvu. Co vůbec chceme, že jsme jak nepříjemný hmyz. Když něco chceme tak si máme založit odbory, aby se s námi dalo mluvit a tak dále, ale tehdy řidič neměl ani páru co jej čeká, kromě výše úplatků na hraničních přechodech. Toto prohlásil před 12 lety a dnes říkám měl snad pravdu?  Soud trval jen 10 let, ale úspěšně.

Co se změnilo od té doby? Je založené sdružení, které se snaží, jak jen to jde poukazovat na nešvary a řešit je nějakým způsobem. Co ovšem nemá je ta většinová podpora. Kdo chce tvrdit, že to nic není, tak si musí uvědomit, že pár let zpět se neobjevoval zástupce řidičů v žádném médiu. Nevěděli totiž, kde by jej našli. Mluvčí ministerstva se nebudou bavit s Alexem Trnkou z Dolní zatáčky u Brna, který stejně stojí v Miláně, protože mu disponent nenašel zpátečku. Chtějí plnohodnotné partnera. Tisk, oborové organizace atd. Nefunguje to, že dnes zavolá Sergej, protože Lukáš stojí v Polsku a pozítří zas někdo jiný, že zastupují 300 nadšenců.

Na každém webu pro řidiče jsou vlákna, kde si oznamujeme pozor ten, nebo onen neplatí, podvádí a taháme info co nového na této firmě, kolik platí? Proč bojíme se něčeho. Ano bojíme se podvodů na nás samotných, ale není nechuť s tím něco dělat. A já proto budu mlátit do té klávesnice tak dlouho, dokud to půjde. Snad jednou taky někdo zavolá, ale ne už mně a řekne, pojďme nastavit podmínky pro profesionální řidiče. Ne pro pět, dvacet, ale i pro ty co měsíce tráví mimo ČR ( dobrovolně ).

Není to dávno, kdy byl hostem jednoho diskuzního pořadu na Českém rozhlasu ( radiožurnál ) pan Rusnok. Debata o důchodech a vše kolem toho. Redaktor se zeptal kolik, asi bude mít důchodu za X let člověk s minimální mzdou. Odpověď cca 8-9 tis Kč.

A pak, že není silniční doprava továrnou na kvanta sociálně slabých. Stravné je kapitola sama o sobě. Zdravé jídlo několikrát denně? Zkus si to bez, těch konzerv na 3měsíce,ale vem si půjčku prvně. Kdo se zamyslí nad budoucností, tak to pochopí. Remcají dnes všichni miliardáři, milionáři až po důchodce. Jen profesionální řidiči nemají problém? Stačí pročíst 1392 témat v sekci firmy, dopravci, nebo neplakat tam.

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *