Nezaměstnaní řidiči jsou méně kvalitní

Úřad práce logo

Vy všichni řidiči bez práce jste po hříchu méně kvalitními. Proto se Vás dopravní firmy zbavili, jako prvních v době krize a teď putujete mezi firmami. Taková slova vyslovil veřejně opravdový znalec personální problematiky v dopravě. Média dostali další sousto o profesionálních řidičích a jejich schopnostech.

Tyto slova pronesl tiskový mluvčí ČESMAD v rozhovoru pro internetový portál týden.cz a to poslední dobou zásobuje všechny média dalšími informacemi o kartelových dohodách čerpacích stanic v Česku. Stavu korupce v oblasti výstavby silnic a podobně. Výrok o nezaměstnaných řidičích a jejich kvalitě je lepší pochopit jako komunikační „blikanec“, který známe spíše z fotbalového prostředí,než znalost kvalit samotných řidičů profesionálů. Proto červenou neudělím, ale žlutá je jasná.

Tiskový mluvčí musí zásobovat média informacemi v co největší míře a umět skvěle odpovědět na různé otázky, jinak je zbytečný,  ale toto se evidentně nepovedlo. Po přečtení tohoto výroku jsem prvně přemýšlel z jakého úhlu pohledu takovou informaci přijat a jak s ní naložit a pak to přišlo samo. Znáte to „blikanec“ .

Řidiči, kteří jsou momentálně nezaměstnaní, tak nemusí být méně kvalitní, ale třeba naopak. Kvalita řidiče v dnešních dobách a obzvlášť v českých dopravních firmách nehraje žádnou roli. Řidič s praxí znající zákony, práva a povinnosti není vítán. Vlastně je, ale jen s praxí a znající povinnosti.

Základní plat řidiče ve výši 9800kč je kvalitní ohodnocení řidiče ? Jak poznáme, kde jsou zaměstnáni kvalitní řidiči, když od Aše po Třinec je rozdíl platů řidičů nákladních vozidel minimální ne-li stejný? Ne fakt mně nenapadla žádná kartelová dohoda. To bych si nedovolil a nebudu otravovat kvůli tomu ÚHOS.

Jak poznáme kvalitní českou dopravní firmu ? Jeden řidič je odměňován dle zákona, druhý za ujeté kilometry, ale třetí podle objemu přeprav a všichni tři řidiči mají na vlas stejný plat od Teplic po Vsetín. Fakt si nedovolím tvrdit, že české dopravní firmy nedodržují nařízení EU 561/2006 o zákazu motivačního odměňování za kilometrovou sazbu, nebo objemu přeprav.

Kategoricky odmítám tvrdit, že ceny za přepravu na burzách nákladů kazí domácí dopravci.

Myslím si:

Žádný český řidič zaměstnaný u české dopravní firmy nemusí  jezdit týdny, nebo měsíce mimo domovskou zemi kvůli zisku z přeprav. Páč v Česku je zdravé konkurenční prostředí. Nikdo nezneužívá stravného k vlastnímu obohacení a do daňových přiznání se uvádějí skutečné neskreslené údaje. Do naší matičky Prahy se přehlašují nákladní vozidla, protože je v hlavním městě málo nákladních vozidel. Řidiči si vymýšlejí a magnety je nenutí nikdo zakládat na převodovky. Tak je tedy vše v naprostém pořádku, nebo opravdu ten vzpomínaný „blikanec“ ?

Ok dávám si žlutou kartu taky.

Otázkou však zůstává, jestli se nezhoršuje sociální podmínky profesionálních řidičů u dopravních firem. Snad nato dokáže tiskový mluvčí někdy odpovědět do médii taky.

Jeden komentář u “Nezaměstnaní řidiči jsou méně kvalitní

  1. pepa says:

    Pěkná blbost,házet všechny do jednoho koše.Ano,ne všichni jsou profesionálové,Někdo jen trvá na dodržování zákonných norem a je proto pro zaměstnavatele nežádoucí.Proč by mu měl vyplácet plné diety,když jiný jede za 75%,od kilometru nebo z fakturace atd?Ale to už je o nás samotných,že neumíme držet spolu a tyto praktiky neodmítneme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *