Dopravu a logistiku v ČR miluji. A proč ? Protože v ničem není problém.
Sem tam se něco rozbije. Někdy pár mrtvých, ale nic se neděje a nic se nezlepší.
To si myslím já po přečtení diskuze kolem jedné havárie kamionu, která se stala před pár dny.
Nic zvláštního, že havaroval kamion. Stává se to pravidelně každý týden, ale na této havárii kamionu mně zaujalo několik věcí. Konkrétně jde o havárii kamionu, kterému vypadl na kruhovém objezdu náklad. Převážel naplněné pivní lahve v přepravkách, které skončili na komunikaci.
Článek a video havárie najdete zde.
Nebudu a nechci hodnotit řidiče, protože se to může stát i mně. Dívám se na to jiným pohledem. A teď už k tomu co mně zaujalo na této havárii.
Bod č.1 Řidič a zajištění nákladu
Dočetl jsem se, že náklad byl převážen v plachtovém návěsu. Nic zvláštního pokud bych se nedočetl, že řidič neměl náklad zabezpečený. To je samozřejmě špatně, ale v první řadě by musel mít řidič kamionu prostředky k zajištění nákladu a ty neměl ! Jak to dopadlo už víte.
Bod č.2 Odpovědnost
Zjistil jsem, že není problém v ničem jiném než v samotném řidiči, podle některých vyjádření. Spíše je zarážející, že nikomu nevadí nevybavené vozidlo prostředky na zajištění nákladu a myslí si, že pár dřevěných desek udrží váhu nákladu o váze 24 tun.
Bod č.3 Druh návěsu
Proč bych měl řešit nějaké speciální přípojné vozidla, když jsou drahé a nikdo je nekoupí a rozhodně ne v České Republice. Takové tvrzení se taky objevilo a je pravdivé. Potom se musím zeptat, proč je vůbec tolik výrobců všech druhů návěsů a vyrábí různé nástavby všeho druhu pro různé druhy nákladů ?
Bod č.4 Diskuze
Zjistil jsem, že není důležité polemizovat nad příčinami vzniku havárie, nebo možnými důsledky. Taky není důležité polemizovat o bezpečnostních opatřeních, nebo navrhovat cokoliv, co bude mít preventivní charakter před vznikem příštích škod a havárii. Náklad piva vypadl a už je odklizený, tak proč řešit téma havárie pořád dokola.
Závěr
Až se stane další havárie kamionu a nebude to trvat dlouho, tak vůbec se nezajímejte o příčiny vzniku havárie, nebo důsledky. Nejlepší bude, vůbec se neangažujte. Nechtějte vyvíjet aktivity týkající se čehokoliv, co by vedlo k zlepšení bezpečnosti dětí směřujících do škol, maminek s kočárky na chodníku, nebo starších spoluobčanů čekajících na semaforu na zelenou.
A pamatujte si, že náklad z havarovaného kamionu se uklidí a je po problému. Tak proč diskutovat.
Já zatím za sebe poděkuji Hasičům, Policii, Lékařům, Zdravotním sestřičkám a bratrům a všem, kteří napravují naše způsobené škody, nad kterými se nejsme schopni zamyslet a eliminovat je.
Nechápu celej komentář,spoustu let jsem jezdil na plachtovém návěsu a v posledních letech často vozil lahvové pivo. Ať mi dotyčný chytrý pán napíše jak by ty bedny s pivem zabezpečil. Možná jsem hloupej,možná nešika tak ať mi prosím poradí. Díky
A co tak zapojit do odpovědnosti všechny články přepravního řetězce? Stalo by se něco špatně.
Nehodnotím situaci řidiče, ale rozhodně to není jen o řidiči.
Neumím to tak pěkně vysvětlit, ale je plno lidí, co to umí. Někteří budou přítomni a deklarují to na jedné akci. Pokus se obrátit na ně s požadavkem. Jsem taky hloupý.
Pivo se zamete a je přeci po problému. Že si nekoupím, nebo nezajistím odpovídající vybavení?
To přece není jen o řidiči. Ten je vždy ten poslední, co o něčem rozhoduje. Vlastně nerozhoduje o ničem.
Ještě jednou,vůbec tím nechci omlouvat řidiče,jel prostě tak jak neměl,to je jistý ale řeč o zabezpečení nákladu onoho pána je stejná jako požadavky BAG,Celní správy a ostatních kontrolněrepresívních orgánů.Pavel