Můj plat řidiče kamionu a pár čísel k tomu

Tak jsem se dočetl, že průměrný plat řidiče kamionu je 25000 Kč. V odvětví dopravy a skladování je průměrný plat někde kolem 21000 Kč. Celkem zajímavé částky. Můj plat je trochu odlišný od průměru.

Základní plat mám 9800 Kč po zdanění. Není to sice žádná sláva, ale jsem placen dle zákona a tak dostávám k platu ještě stravné.

Za rok 2012 jsem měl příjem 117600 Kč po zdanění.

Je to málo, nebo moc ?  Zhodnotit můžete sami.

Za byt platím měsíčně 6100 Kč včetně energii. Celkem tak zaplatím 73200 Kč za rok.

Rozdíl mezi příjmem a výdajem je  44400 Kč.

Stravné, které dostávám, jako nezdanitelnou součást mzdy a nebude se z něho počítat důchod je větší částka. Odvíjí se od času, který strávím v různých státech EU a jednotlivých sazbách, které určuje vyhláška MF č. 392/2012 Sb .

Vyplácené stravné je určeno k stravování na zahraniční cestě. A jaké jsou částky za stravu v zahraničí, nebo jiné výdaje? Uvedu jen pár částek, které jsem zaplatil.

  • Snídaně                                    8.20           eur  ( Německo )
  • Parking                                    10                eur  ( Německo ) 
  • Ubytování                              39.90         eur  ( Německo )
  • Nákup                                      13.92          eur  ( Španělsko)
  • Pračka                                       4.00          eur  (  Itálie )
  • Sušička                                      2.00          eur  ( Itálie )
  • Toaleta                                      0.70          eur  ( Německo)

 

Další otázkou jsou pokuty pro řidiče kamionu.

Mám to „štěstí“ že se snažím důsledně dodržovat zákony a předpisy, jinak bych se mohl dočkat pokut, které nejsou vůbec malé. Pokutu lze dostat 20 eur (514 Kč), ale není problém dostat taky 10000 eur (257000 Kč) pokutu.

 

Stále jsem řidič kamionu, ale pohled jsem změnil na řadu otázek. Začal jsem se více věnovat ekonomickým otázkám. Dokonce mne současná situace sama nutí se starat o řadu dalších témat. A proč?

Z pohledu řidiče je jasné jedno téma

Nízké základní mzdy jsou časovanou bombou v otázce sociální a z řad řidičů kamionů se stane armáda sociálně slabého obyvatelstva bez sociálního zabezpečení, nebo s minimálním.

To mně ohrožuje do budoucna a tak se starám a zajímám.

Tak už si můžete spočítat, jaká je mzda jednoho řidiče kamionu a srovnat si to také s tím, jestli je průměrná mzda řidiče kamionu 25000 Kč v České Republice.

 

Poznámka: Stravné není mzda

 

 

71 komentáře u “Můj plat řidiče kamionu a pár čísel k tomu

  1. ludovic says:

    To co se děje s platy řidičů kamionů v tomto státě nemá obdoby!!! Měla by na tuto profesi být nastavena zákonem mzda minim 35000tis + dieta 50eu den a to bez možnosti krácení!! I tak bychom na tom byli měsíčně o 17tis hůř než kolegové v SNR!! Nedivím se že kdo má trochu rozum s touto profesí končí nebo odchází mimo tuhle zem!! Na dopravce je třeba řádnej bič a jebat je!!!

      • Garfield says:

        Dopravci jednají podle zákona, to je pravda – pouze dle nařízení vlády 567/2006 podepsané panem Nečasem. nikdo jej nezměnil za 8let. Proti jednají se zákoníkem práce – řidiči jsou pro ně otroci

    • delivio says:

      Je to systémová chyba. Každopádně pokud platí dopravce dle zákona, tak je to v pořádku, protože to zákon umožňuje.
      Ekonomika lavíruje na hraně a zaděláváme si na totální problém napříč EU.
      Hlavní problém je spekulace v celém odvětví dopravy a logistiky. To je ovšem ovlivněno spekulacemi z jiných směrů.
      Jsme prostě mimo.

    • Drzy cert says:

      Hele,taky jsem byl zamestnanec. Ted mam svu auto a delam, jak muzu, abych se uzivil. Prestan nadavat na dopravce a zkus si sam na sebe vydelat. Az zjistis, za kolik se jezdi a co vse musis zaplatit, aby jsi mohl existovat tak potom muzes do sveta poustet tyhle vykriky.

      • delivio says:

        Začni se věnovat tomu, aby jsi měl splatnost faktury dle zákona a já budu první, co řekne, že děláš dobře. Je zde dostatek článků, které se věnují problémům dopravců. A za kolik se teda jezdí?
        Až to pak napíšeš, tak se zamysli kdo to způsobil, že se za tolik jezdí a co děláte pro zlepšení.

        • Drzy cert says:

          Tak nejak nepotrebuji tvuj soud, co delam nebo nedelam dobre. Slo mi jen o to,ze kricet „JA CHCI VIC PENEZ “ jde kazdymu. Ale odpovednost nechce nikdo. Proto se nechas „jen“ zamestnat.

          • delivio says:

            Opět ti musím odpovědět v podobném duchu, jako prvně.Hledáš něco, co nikde není napsané. Výkřik „já chci víc peněz“ je jen tvoje domněnka.Všichni ostatní pochopili, že jsme na cestě směrem k sociálnímu problému, který jen tak nejde vyřešit. Demografická křivka a nízké mzdy utvoří nejen z řidičů nákladních vozidel armádu sociálně slabého obyvatelstva bez sociální sítě, která se za pár desítek stane velkou dírou.
            Viz současný důchodový schodek cca – 30 mld Kč.

          • milan says:

            Jestli jsou vsichni autodopravci takovi chudaci jako ten u kteryho pracuju ja a doprava nevydelava tek nachapu jak muze behem jednoho roku koupit za hotove dva mercedesy actros+navesy. A pro vlastni zabavu Jeep rubikon za1,2milionu a tady usetril protoze je ojety.

      • Martin says:

        dopravci si za ceny mohou samy když jeden na druhého jede intrik a navzájem se podlézají s cenou a kdo to potom odskáče spedice? ani náhodou ty o svojí marži nepříjdou dopravci? také ne takže na řadě jsou zaměstnanci

      • mat.mat says:

        Taky Vám něco řeknu ty ceny za km je konkurenční boj a řidiče nemusí zajímat za kolik jedete. Řidič chce pouze zaplatit za svou práci kterou odvede. Výkřiky ať jsi to jde zkusit sám jsou zcestné protože pokud nemáte na odpovídající mzdu včetně náhrad raději skončete.

      • scrab says:

        Chlapce,zvedni cenu za dpravu,aby jsi dokazal zamestnanci,ridici vozu nad 19t zaplatit zakladni mzdu minimalne 19.ooo kc+prescas(denni doba rizeni-2tydeni,vykonu)+priplatky za praci v noci+nahrady stravneho. Vykrikem jsi sam,ze dokazes jezdit za tak nizke ceny od zadavatelu. =(

      • jan says:

        Přesně tak všichni tu brečíte jak se máte špatně, ale aby jste proti tomu něco udělali, na to máte líný zadky!!! Znám takových namachrovaných borců co se chlubí „vychytanou čtyřistadvacítkou nebo i pětsetosmdesátkou“ tuny! Tohle umíte-vrážet prachy do koberců,vlajek a bodobnejch hovadin,ještě k tomu se stačíte chlubit jak velcí jste „truckeři“ a jen tak mimochodem stihnete mezi sebou pomlouvat svoje šéfy místo toho aby jste je kopli do prdele a šli za čáru nebo sami na sebe Jo jo znám vás moc na to abych si tohle mohl dovolit napsat Kdo chce namítat, že má rodinu tak ať si rozmyslí co je pro něj priorita-mám taky rodinu a neříkám, že to nejde Takže zvedněte svý líný český prdele a koukejte světu ukázat, že to dokážete! A proč to tu vlastně píšu? Protože se vám můžu se svým příjmem akorát vysmát do ksichtu vy uplakánkové zbabělí!!!

      • JOSEF says:

        ZLODEJI SOU VSICHNI DOPRAVCI V CZ OSKUBAVAJ ŘIDIČE KDE MŮŽOU NEDIVIM SE ZE UTIKAJI DO ZAHRANIČÍ KDE MAJÍ MNOHEM VIC AŤ SI JEZDÍ TI SLAVNÍ ZLODEJSKY PODNIKATELE SAMI NEBO SI VEMOU SPINAVY RUMUNY JEZDIM ŠEST LET VE ŠPANĚLSKÉ FIRMĚ PLAT PŘES PASKU POD 2400 NEMAM TAK TO JE JINEJ MED AJ NA DUCHOD NE.,??? A HLAVNĚ TADY NEJSOU TAK ARIGANTNI ŠÉFOVÉ JAK RYCHLOZBOHATLICI V CZ

    • fanda says:

      Cose divime dit sme jen mezi kus mezi volantem a sedackou. Ale to ze za dispecink a sefa resime veskere problemy na nakladce a situace. To nikdo nevidi. Hodne se inspirujo poslanci v nemecku tak at daj 2200€ hrubeho plat ze zakona a 30€ dietu vnitro a 50€ za hranicema. Ale to by stat musel zatlacit na cenu prepravi, ale poč! Dit staci dat 9800kc a jeto on se nejakej ten blbec najde!!!! ALE TY UŽ TAKY DOCHAZEJ

    • Drahamik says:

      Co to tady porovnáváte řidiče kamionů a učitele? Řidičům hrozí daleko větší nebezpečí na silnicích a riskují svoje zdraví a dokonce život při nehodách, které způsobí např. jiní nezodpovědí řidiči. Co hrozí učitelům?

    • joska says:

      Lidí s řidičákem je hodně,ale řidičů je stále nedostatek!!!A proč by dávali víc??Protože například řidič si za větší plat koupí více zboží a tím pádem bude potřeba převézt více zboží,tím pádem víc vydělá dopravce,prodejce,stát….,příjdete mě stejně hloupej jako průzkum obchodních řetězců proč lidi kupujou méně!Kdyby si srovnali ceny svého zboží a mzdy které lidem platí,ušetřili by dost peněz za hloupé výzkumy a nejspíš i více vydělali!

  2. booss says:

    Jednak řidičů je dost ,ale jakých?
    plat : jak se tu rozčiluje Drzy cert za kolik se jezdí tak, dopravci jako celek si za to můžou sami protože podkopávaj cenu jeden druhýmu a nakonec zjistijou že jim to tak tak vyšlo na naftu a proč by to dorovnal ze svého? tak rač ubere šoférovi.
    kdyby se šoféři hromadně šprajcli a nevijeli dokud se plat nezvedne musel by dopravce jeden vedle druhého zvednout taxu a tím by se to vše srovnalo , ale musela by to být týmová práce jinak to prostě nepode zní to jednoduše ale je to takřka nemožné protože jeden se šprajcne a druhej ho podsekne takže stejne jen pár zbytečných řádek

    • Drzy cert says:

      Zase jsme se tak nejak nepochopili, ze. Nerozciluji se za kolik se jezdi. Jen je to hole konstatovani toho, ze pri soucasnych cena neni mozny dat soferovi 35.000kc/mes.+ diety. Jedina moznost je koupit si svoje auto a pak si davej,kolik budes chtit. A stejne si das zakonne minimum plus diety. Protoze odvody statu na danich a pojisteni je raketa, kterou nebudes chtit platit.

      • delivio says:

        Vždy bude lepší platit základní mzdu a stravné, jak kde jaké kreativní výpočty mimo legislativní nařízení.
        Stav a situaci v dopravě známe všichni, ale opravdu všichni.Řada řidičů nemá vůbec žádnou jistou vyplácení mzdy ač to je zákonem stanovené jasně!
        Přece, když si budu chtít udělat koncesní listinu na dopravu tak jsou testy ze sociálních,právních,silničních a dalších otázek.
        Stav a realitu nemusím popisovat. Zažil jsem vše krom platby z fakturace.
        Ale zpět k tématu
        Pokud tento článek otevře oči jen jednomu řidiči a bude jej motivovat k zamyšlení,tak jsem rád a budu mu držet palce.Protože řada z nás je před stoprocentním problémem a jediné, co se jim řekne , tak bude odpověď ve stylu: Měli jste se starat dříve.
        A že je celý koncept dopravy špatně a mimo, je jasné snad už všem. Jen tlačíme před sebou strašlivou lavinu.

      • radek says:

        zvlastni je ze vlastne nemecky i rakousky dopravci musi jezdit za ty samy ceny ktery nabizeji cesky polsky madarsky a jim podobny „dopravci“ jinak by to tiz nevyjeli a presto jsou schopny dat ridici na pasku 2000 – 2200 euro

    • Miras says:

      Problém je to že se řidiči nedokážou šprajcnout ani v jedný firmě, natož všichni co jezdí, pak se o tom může jenom špekulovat.

      • delivio says:

        To je nereálné a kontraproduktivní. Spíše by se měli řidiči věnovat lobbingu za svoje potřeby, ale nejsou schopni se domluvit mezi sebou a v tom má svatou pravdu Mira Zapletal, který napsal:
        “ nejste schopni se ani spojit do sdružení, natož spolu za něco bojovat“.
        A to má pravdu.

      • Black says:

        je to stejný všude. lidi se bojí o práci a tak drží hubu ikdyž mají málo a firma vykazuje zisk v mld. v čr se ještě lidi nenaučili jednotnosti!!! vždy se najde skupinka (většina) lidí co půjdou do práce a rozjedou stroje at už výrobní a nebo pojízdné.

    • camra68 says:

      Prý to dopravcum nevychazí a jak je možné že v rakousku a v nemecku to dopravním firmam vychazí?Kde je ta chyba? není to nahodou v přehnaných nárocích majitelu firem(min. porche v garazi atd)

    • Pavel says:

      Tomu se říká stávka!!! 🙂
      úplně v pořádku, ale v tomhle státě nemožné, vždycky se najse stávkokaz!!
      Francie, tam jsou mistři v revolucích a stávkách a vždy dosáhli svého !

      • pavel says:

        mel jsem pred nekolika lety pracovni uraz.uz jezdim kamionem 25let a nemocenska mi delala jen 5300kc!!!!!!z toho nezaplatim ani byt.to jsou ty nase zaklady 10000kc

        • delivio says:

          Pokud nemají řidiči všeobecně většinový zájem o zvednutí mezd je to z mnoha příčin, které je zbytečné uvádět. Imaginárně hrdá komunita,ale reálně každý sám za sebe.
          Tak to prostě je.Vedení firem nemá taky zájem si udržet zaměstnance, ačkoliv budou tvrdit opak.

  3. Baloun says:

    Pokud já vim tak nebejt řidičů tak si ten zaměstnavatel může auta strčit vyte kam když mu budou stát auta nebude firma vydělávat tak hlavní ložisko je řidič nebejt jeho tak páni podnikatelé nemaj nica co se týče platu v německu taky na tom tak dobře nejsou

  4. Zrro says:

    Damy a panove… ano,je to cele pruser,ale co v nasi milovane zemi nejni.. Ne,vic penez nedostanete,stejne ani ja ne.. tak nechapu,proc davat diskuzi k clanku..

  5. pepa says:

    Taky jsem jezdil na vlastní triko,tak moc dobře vím o čem to je.Ano,měl jsem víc než zaměstnanec,ale za cenu,že auto chátralo.A potom jsem si řekl,že tudy cesta nevede,být celý týden pryč,o víkendu opravovat a fakturovat,zjistit,kdo je v prodlení s platbou a doprošovat se.Tak jsem se nechal zaměstnat mimo obor.Žádný med,ale jistota a bez starostí,každý den doma,stravování za hubičku a můžu si plánovat čas na rodinu. Touha po volantu zůstala,25 let se nedá jen tak hodit za hlavu,ale jak pročítám kamioňácké weby,tak se ujišťuju,že jsem udělal to nejlepší,co jsem mohl udělat.Delivio má pravdu,že je tu zaděláno na obrovský sociální problém,a ne jen důchodový.Škoda,že sem nenapsal pár řádků někdo,kdo kvůli nehodě je dlouhodobě nemocný nebo trvale invalidní.

  6. Mira Zapletal says:

    pánové, jak to tu čtu, v prvé řadě je třeba pochopit realitu. Dopravcům a tedy i řidičům kamionů je vyhlášena válka s cílem je eliminovat a zadupat do země. Je to vděčný terč a super volební tahák, kdo má ve volebním programu zničení dopravdů a řidičů, má preference nahoře, je to stejné jako bojovat proti rakovině, komárům nebo švábům, protože pro většinu lidí víc nejsme. A můžem si za to samozřejmě sami, protože ruku na srdce debilnějjší uskupení jako jsou řidiči kamionů na světě neexistuje. V tomhle už sem nad řidiči zlomil hůl. Další věcí je, že ta kampaň proti kamiomům, potažmo řidičům je řízena centrálně, z Evropské komise či jak to nazývají, když ráno čtu že Evropská komisese vyhlašuje válku kamionů kvůli tomu jak ničí živody a zdraví obyvatelsvu a vše je podepřené čísly naprosto nesmyslnýmy, tak je jasné, jak tohle daleko jde. Stěžujete si na peníze ale to je jen způsob jak řidiče zničit, nemyslete si že kategorie řidiče je začazena v platech tam kde někam za topiče a zametače jen náhodou, je to systém jak z řidičů udělat kategorii vyvrhelů, protože za ty prachy by to nikdo normální nedělal. No a další fází jak odvětví dopravy zničit je státem a ekonomicky, někde sem četl, že v německu je OFICIÁLNÍ snahou z dopravdů vyždímat tolik peněz, aby nezkrachovali. Né aby se měli dobře, aby vydělali, nebo aby si jen normámně žili ale a aby NEZKRACHOVALI. Tudíž je obrat o vše a jako onuce nechat žít v odpadcích. V česku je to to samé, vemte to tak, zákazník jako takový je za dopravu ochoten zaplatit jen určitou částku, víc prostě dát nechce ale stát neustále zvyšuje svůj podíl který ukrajuje dopravci z každé koruny, jestli před 20 lety sebral dopravci z každé koruny 30haléřů, dnes už je to 60, a z toho zbytku musí zaplatit auto, pojistky a řidiče. Jestli byl čas na zvyšování platů, tak to bylo před 20, ještě možná 10 lety, teď buďte rád že máte co máte, protože banda budižničemů s tím stejně nic hodlat udělat nechce…. nejste schopni se ani spojit do sdružení, natož spolu za něco bojovat.

    • petr says:

      Presne……..jsem taxikar a u nas je to uplne stejny.Kazdej remca ale.dela to porad.Ja si profesak nechal propadnout….v zivote bych do kamionu uz nesedl.A jestli tu praci nekdo.dela.za par supu…….jeho boj.

    • delivio says:

      Dopadne to stejně na dopravce jak na zaměstnance a je to otázka jen času. V čem máš absolutní pravdu je společná komunikace řidičů mezi sebou a jejich sdružování a společném postupu.

  7. Petr says:

    Ahoj, kolegové, jsem řidič autobusu a myslím si, že moje výplata na to, co dělám a kolik strávím v práci času a to nepočítám zodpovědnost za lidi, za autobus i za tržby, je pouhá almužna. Tím chci říct, že dopravní firmy mají takové odvody, že musí ubírat i řidičům, nebo prostě a jednoduše se management řídí tím, že čím měně dá řidičům, tím více budou mít do svých kapes a já si myslím, že platí ta druhá varianta. Zdravím včechny a čus P.

    • delivio says:

      Ahoj kolego.
      Ty odvody opravdu mají značné, ale proč by bojovali za snížení, když to dorovnají tím co píšeš.Jednoduchý byznys.

  8. martin440 says:

    přidám svojí trošku do mlýna ….. a kdo to vše zpackal????? my všichni -rukou společnou o tom není pochyb —my řidiči jsme banda tupounů, co na začátku sedla na lep pár podnikavců-ne podnikatelů….a postupně se dostavil výsledek ….drbe se kde se dá není na to zaplatit lidi -není na servis techniky – není na obnovu…… nebo jinak —jezdí se i za 3-3,50-4 e za km …ale kde ???? na východě ne , ani ?východní auta za to nejezdí….. a proč???? ewals-augustin- walter a jiní veksláci -skopovači zakázek to seberou —a proč taky ne , když mají možnost… a prodaj to blbýmu východu za úžasných až 0,95 centů na km a východ je posranej z toho jak se má dobře a má práci…. Ti „šikovnější“ rovnou penetrovali do cizích Fa— kde ja s úspechem nevídaným začali učit východním manýrům…..

  9. jmtruck says:

    Dámy a pánové…

    …je tu však ještě jedna cesta pro ty, kteří chtějí:

    Tak například:
    – oficiální plat brutto 2.450 EUR/měs.
    – denní dieta 24 EUR/den (platí pro vnitro. Pro mezinárodní přepravy je dieta samozřejmě vyšší – 29 – 60 EUR/den dle destinace)
    – prémie netto od 150 EUR/měs.
    – 13. plat brutto od 550 EUR/rok
    – 30 dnů dovolené
    – pracovní doba po – pá 12h (max. 15h dle AETR)
    – pokud pracujete o víkendu – příplatky + dieta (práce o víkendu je dobrovolná, dispečink se vás vždy slušně zeptá, jestli chcete a můžete…)
    – atd.

    …to není utopie. Je to realita. Realita, ve které žiju. Realita fungující společnosti… Realita života a práce v Německu

    • Rudolf Hlaváček says:

      Dobrý den, chci vás požádat o pomoc, jsem bez praxe ale jezdil jsem po evropě s nákladními auty.Potřeboval bych dobrou duši která by mi pomohla se rozjezdit s kamionem , ale nechci pracovat pod českými firmami.Doklady k řízení kamionu mám.C,E,Pp,ADR cisterny,Vp. Chci vás tím to požádat o pomoc. Práci ve své firmě v německu mi slíbyla přítelkyně ale její manžel (němec)řekl že je to velmi komplikované stát se řidičem v německu. Děkuji za jakoukoliv odpověď.S pozdravem R. Hlaváček.

  10. ietp says:

    Tak mi všichni tvrdí, jak můj táta musí mít výplatu víc jak 30 tisíc a to jezdí po Čechách, víkendy je doma a do Německa párkrát za měsíc.. podle tohohle článku a zákona o dietách jsem zjistila, že jestli má 20 tisíc, může být rád. Děkuji za tento článek a vaše zkušenosti.

  11. Kája says:

    Hrozné je,že se prací řidiče už skoro nedá uživit.Nástupní plat v Kauflandu pro brigádníka je 70,-Kč na hodinu,pro řidiče autobusu u jednoho našeho významného dopravce 63,-Kč.Teď přišlo vedení s nápadem platit jen 10 000,-ofiko a zbytek do obálky + 1500,- navíc tomu kdo přistoupí na 10 000,- a 1000,-tomu kdo přistoupí na 15 000,-.Daňový podvod jako prase.Kdo se zůčastní tak se taky zůčastní podvodu.Důvod?Výběrové řízení na dopravce pro náš kraj a cenová válka kde ceny v regionální dopravě za 1.km jsou už nižší než zájezdové po dálnici a po zaměstnancích se chce aby se na ten zbytek poskládali.Kraj zaplesá ale podnikatelé v kraji opět zapláčou.Už nebude na divadla,kadeřnice,autoservisy,lahůdky,hospůdky,dovolené……..

  12. Tom says:

    Ahoj,tak kdo děla v cizine např.Německu,tak tomu bych věřil,že tam jsou dobre platove podmínky,ale tady česku to je hruza a des,nejsu kamionak,ale jsu rad,když jsi nejakou praci a to mam blby 15000 a v teto dobe to je nic moc,dívam se každy den na zpravy a sem tam se dozvím,že každy občan,ktery děla, si vyděla v Česku 25000 a ja mam 15000 a kde je ten zbytek.Tady vte naší vlade je to pro smích a plač,každy novej kdo tam přijde tak se pokouší okrast nas,sama korupce,jachty a baraky za miliony.Je mi 30 a na učte h…..

  13. Tom says:

    A ješte neco,aby jsme zachvíli nedopadli jak na Ukrajine,unas velka nezamestnast.Kdo zase za to mužem,nechci se pořad opakovat,ale zase naše dobra Vlada.

  14. Michal says:

    To za kolik někteří dopravci jezdí mě fakt zaráží. jednou se mi dostala do ruky faktura za jízdu kterou jsem jel. trasa Tábor-Modletice-Vsetín-Tábor celkem asi 680km. Spotřeba auta 20l/100 a fakturovaná částka 6000kč. Počítejte se mnou 680km= cca 4800 za naftu, plat pro mě 1000kč(jsem placenej paušálem)+ mýtné. Nemůže ta firma vydělat ani korunu, to mi nikdo nevymluví. A pak není na výplaty, na opravy atd ale majitel si jezdí v audi za 5 mega ale když má dát 20tis za gumy tak je to hroznej problém

    • delivio says:

      někdy jsou ty počty složité pro dospělé, ale jednoduché pro žáky základní školy. Je to divné ,ale je to tak

  15. Free Rider says:

    To je problém všech pracujících ve službách u soukromníků. Namátkou jsou to kuchaři, číšníci, kadeřníci atd. Dostávají minimální mzdu + doplatek na ruku, to je tedy na černo. Když se na tento systém nepřistoupí nesežene se práce v oboru. Úřady o tom ví, státu unika X peněz na daních, odvodech ze mzdy, zdravotním pojištění. Nikdo s tím z úředníků nic nedělá, neděje se vůbec nic a tak stát chudne, cudnou i zaměstnanci ale soukromníci bohatnou. Je to bordel a slovy klasika se to dá vyjádřit jedině takto: Je to hnus, velebnosti.

  16. Vlasta says:

    Ahoj kolegové,jsem taky řidič a četl jsem příspěvky.Navrhují dejme se dohromady a zažalujme stát u evropského soudu. Dopravci jsou krytí, v mezích zákona dodržují to co jim ukládá zákon.Proč bychom nemohli žalovat stát,když kryje dopravce,můžou lékaři a bůhví kdo,tak proč ne mi. Lidi budou stát za jáma,tomu věřte. Ale musí nás být víc,pak si myslím, ze něco z můžeme. V Německu toho taky mají už dost a ne jen tam. Tak co,dáme se do toho?

  17. Pecka Jindřich says:

    neznám moc lidí co nebrečí nad svým platem…. upřimně v článku hotel a parkoviště si platí řidič sám? Co to je za blba co to psal? Mimochodem můj kolega v kamionu má tolik exekucí, že mít 30 přes pásku tak je žebrák a to je nás u firmy polovina. Dříve sem podnikal…žijete v domnění že majitelé mají 20 % marži??? 3 – 4 % a drtí je Poláci ale i Němci.. náš stát nedá dotace, ale Polák dostane zpět část spotřební daně…. začněme dát možnost výdělku chlebodárcům a jednou se postavme za ně.

    • delivio says:

      Ano občas si zaplatím hotel,parkoviště.Nemá cenu pořád žebrat o to, co jiný by si dal do nákladů, ale bude kolem toho debatovat a vymýšlet proč to jo a to ne.
      Dnes nemusím nic platit a pokud si zaplatím je to bez diskuze proplaceno.A za jak chlebodárce se postavit.Jedině za ty dobré…a popravdě ještě je obírají lidé, kterým věří, ale řidiči to nejsou.To je moje zkušenost.Větší dohled je nad řidiči jak nad ostatními.A ti dokážou neskutečné kousky.Pak se majitelé divý, že to nefunguje. Jednou jsem se za postavil za svého chlebodárce a dopadlo to špatně. Jeho podřízení z kanceláří mi to vrátili i s úroky.Jejich boj, když neví,kdo jim dělá krtka na vlastní zahrádce.

  18. Petr says:

    Byl sem asi pred 3 lety.na pohovoru na autobusaka. Pani rikala naberete turisty odvezete na karlstejn pockate a odvezete zpet. A tak podobne. Rikam no dobry a co za to. A ona 80kc/h
    Jen sem vykulil.oci a povidam.
    Takze 8o kc/h ma umyvac stolu v mekaci. A co umi a ma? Ja musel.studovat chodit na jizdy, platit ridicak, kartu do tachografu, psychotesty, toho casu stravenyho okolo, zodpovrdnosti a vy nabizite 80kc /h?? Nechapu proc nejsou tabulky na ridice. C=25 tis E=30 D 35 bleju z ceske republiky

  19. studenovsky.m@gmail.com says:

    -souhlasím že dopravci si za to můžou sami. Vedou tady cenovou válku kdo pojede o korunu levnějc a ve finále mají všichni holou prdel!!

    a pak to odsírají řidiči že dělají za minimální mzdu atd. Každej dorpavce když řidiče příjmá tak naslibuje hory doly ale jen malokterej to dodrží. Znám to z vlastní zkušenosti.

    Mám to štěstí že se mi po dlouhé době podařilo uchytit u dopravce který je celkem slušný. Jezdí se solem 15 palet, mrazák, pouze vnitro. Každy den jsem doma, víkend jezdím jeden den jednou za 14 dní(dobrovolné). Příplatky a diety dle zákona, vše oficiálně žádné černoty. Průměrná hrubá mzda 27.000-29.000 hrubého. Stáří aut od 0-do 5-ti let, 561 se dodržuje, vzdálenost od bydliště 8 km – v dosahu MHD. Za mě spokojenost

  20. Roman says:

    To jo snad to pujde a nebude to uvadat, planuju to zkusit lepsi 50 tisic korun nez 13 tisic jako ridic ppl

  21. Viktor says:

    Řidič kamionu, je zařazen do skupiny č. 3. , z 8 skupin náročnosti práce pro zajímavost, ve skupině č. 8, je minimální zaručená hodinová mzda 155. Platy se včetně příplatků pohybují od 30 000 do 45 000 korun měsíčně

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *