Bylo to minulý rok, když jsem se vracel přes hraniční přechod Pomezí. V protisměru jsem si všiml škody octavia modré barvy. Myslel jsem si radar a zvolnil jízdu z mírného klesání. Když jsem přijel na jejich úroveň, tak jsem viděl policistku za volantem. Modrá octavia se otočila přes dvě plné čáry a v momentě kdy mně předjeli, zapnuli majáky. Doprovod na čerpací stanici, kde se těšili na moje auto rozložené kontrolní váhy a 3 členové CSPSD.
Policistka požádala o doklady a předala je příslušníkům CSPSD. To bylo poprvé, kdy jsem je potkal v praxi a poznal jejich práci osobně.
Kontrola dokladů, stáli si kartu řidiče a data z vozidla. Další příslušník si řekl o otevření návěsu a zkontroloval upevnění nákladu. Byl to jen molitan 3tuny. Celkem 4 upevňovací pásy na celý náklad a dvě hliníkové zábrany zajišťovali náklad zezadu. Z důvodu nízké váhy jsem se nemusel vážit, ale oznámil mně příslušník CSPSD pokutu 200KČ, protože mám ostré hrany na konci bočních zábran návěsu proti podjezdu. To si mně již vyžádal k posezení v dodávce jeho kolega.
Já se usadil a čekal, co bude kromě 200 korunové pokuty. Digitální karta bez problémů to jsem věděl, ale překvapil mně prohlášením: Skočte si do auta pro lístek z hotelu, nebo 4000kč. Poslední víkend máte 45 hodin přestávku to je správně, ale jste už 4 týdny venku. Hleděl jsem na něj a přemýšlel, co to vypotil. Znáte přece 561 zeptal se tázavě. Snad ano opověděl jsem. Tak to víte, že v 561 je napsáno, že do konce čtvrtého týdne má mít řidič povinné volno mimo vozidlo. To tam nebude odpovídám.
Jsem placen za odjeté kilometry nadhazuji a to je stoprocentně zakázané v 561/2006. Sepíšeme to řekl a zeptal se, jestli podepíši protokol a budu pravdivě uvádět všechny skutečnosti. Souhlasil jsem a příslušník CSPSD začal psát. Já odpovídal na dotazy a celou dobu vedle mně seděl tiše jejich mladší kolega, asi se učil praxi.
Do dodávky přistoupil další člen jejich týmu a zeptal se svého kolegy, co to píše za protokol. Nebudeš věřit, ale tento řidič se přiznal, že je placený od kilometru a je ochotný to podepsat odvětil. To snad nemyslíš vážně! Zařval přistoupený člen CSPSD. Proč myslíš, že ti to říká ten řidič. Budeš jezdit někde po soudech já ne . Vytrhl protokol a ukončil celou seanci. Odjížděl jsem i bez 200 korunové pokuty za ostré hrany. Cestou jsem zavolal vedoucímu CSPSD p. Huserovi. Co to mělo znamenat ty 4000kč, nebo lístek z hotelu. Odpověď od vedoucího pracovníka CSPSD p. Husera zněla : TO VÁS ZKOUŠELI
A co tak příslušníci mobilních jednotek CSPSD zkoušet pořádně i zákaz motivačního odměňování, jak za ujeté kilometry tak objemu přeprav. Co pane Huser nezkusíte to taky ?
Když chci kontrolovat nařízení EU 561/2006, tak celé a nevybírat si jen co se zrovna hodí, nebo z čeho “ kápne “ .
CSPSD aneb piráti na silnicích.
Několikrát v týdnu se vysoce školení pracovníci CSPSD
prohání dodávkou ráno ulicemi Karlových Varů a okolí.
Projíždějí ulicemi města rychlostí přes 100 km v hodině, blokování ostatních vozidel, dokonce i autobusů jim není cizí, jelikož jsou 24 hodin pod ochranou Policie ČR a KÚ, a tak je jen otázkou, kdy se stane nějaká smrtelná dopravní nehoda díky těmto pirátům. Podotýkám, že za tyto přestupky jsou KÚ ještě dobře placeni a policií zabezpečeni. Hurá!!!
Můžete se o tom sami přesvědčit-bílá dodávka CSPSD.
A už jsi se proti tomu ohradil a podal jsi stížnost?