Jen tak o lobbování a nejednotě řidičů

V dnešní době lobbují všichni. Někteří pro prosazení vlastních zájmů( Tabákové firmy) a jiní pro udržení nějakého společenského postavení (Svaz tělesně postižených). Takových organizací, sdružení, spolku a klubů jsou stovky.

Máme svobodu a demokracii, tak na tom není nic špatného. Sdružují se Lékaři, Architekti, Stavaři, Dopravci, Fanoušci fotbalových klubů, Chovatelé holubů atd.

Nějaké čísla členů:

  1. Počet členů Lékařské komory je za (rok 2010)                         49495             zdroj- web ČLK
  2. Počet členů fanklubu Kiki je                                                                     79              zdroj- internet
  3. Počet členů Sdružení dopravců ČESMAD                                     2000             mediální informace
  4. Počet členů České komory architektů                                             3468             zdroj- internet
  5. Počet členů Sdružení řidičů CZ                                                             290             zdroj- Sdružení řidičů CZ
  6. Počet členů politické strany ODS                                                   21000             zdroj- mediální informace
  7. Počet členů politické strany LIDEM                                                  700             zdroj- mediální informace
  8. Počet členů Actie de transport   ( Německo)                                4300             zdroj- internet
  9. Počet členů Sdružení vodičou Provo.sk                                   neznámý

Poznámka: Počet členů v seznamu je orientační číslo a ve skutečnosti se čísla můžou lišit.

Nejsou to zajímavé čísla ?

Není potřeba se pak divit, že řidiči nákladních vozidel jsou na okraji zájmu. Nic neovlivní a nemají také možnost diskutovat s různými partnery od nejnižší po nejvyšší úroveň.

Proč by se měl někdo bavit se zájmovou skupinou 290 lidí, ačkoliv jsou počty řidičů nákladních vozidel srovnatelné s počtem členů ČLK. K podobným číslům by se dostali taky kolegové řidiči z povolání na Slovensku.

Jen nezájem a neangažovanost vede k tomu, že řidiči dálkových a nákladních vozidel jsou dneska, slušně řečeno v háji.

Naše země je závislá na exportu a to znamená, že řidič je nepostradatelný pro ekonomiku. Moře nemáme a železniční doprava se teprve oživuje po infarktu. Někdo ty produkty musí nejen odvést, ale taky přivést. Roboti to ještě nezvládnou.

Je rozdíl, když se „ozve“ jednotlivec a je rozdíl, když se ozve hlas zástupce třiceti až padesáti tisícové skupiny lidí bez které se neobejdou ekonomika ČR.

Tak proč nelobbovat za svoje zájmy. Dělají to tak všichni, ale prvně se musíte spojit do silného celku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *