Jedu si směrem do Maďarska a přemýšlel jsem, jak se vyhnout osmikilometrové koloně stojících kamionů a rozhýbat celníky k práci. Tehdy to byl zcela normální jev na hraničním přechodu Lanžhot / Brodské mezi Českem a Slovenskem.
Velmi důležitou položkou v té době byl televizní program. Znalost televizních pořadů a hlavně sportovních zápasů. Pokud byl ten den naplánovaný nějaký sportovní přenos, tak bylo jisté, že celníci makat nebudou a čekání bylo na dlouho.
Ale já jel dopoledne a přesto dokázali vytvořit vzpomínanou osmikilometrovou frontu chlapci s razítky. Co teď jsem si říkal.
Než jsem dojel k dálničnímu sjezdu na Břeclav, tak jsem dostal „skvělý“ nápad.
Zablokuji průjezd hraničního přechodu na Slovensko.
K tomu abych mohl zablokovat přejezd na Slovensko, jsem potřeboval součinnost čekajících řidičů kamionů. Můj plán byl jasný. Zablokovat dva jízdní pruhy směrem na Slovensko v místě kde začínal most přes řeku.
Nemohl jsem si jen tak dovolit jet dopředu, jelikož by se mohlo stát, že mně zablokují průjezd druhé stojící kamiony v horším případě mně letící předmět zcela náhodně, rozmlátí čelní sklo. Vypjaté situace tehdy byli na hraničních přechodech na denním pořádku. Sem tam se objevovali i bitky mezi samotnými řidiči kamionů. Prostě psycho, jak má být a luxusní pracovní podmínky pro řidiče.
Zařadil jsem se proto na konec kolony a začal přemlouvat kolegy po vysílačce, aby zablokovali levý jízdní pruh, který byl volný pro osobní vozidla. Dlouho se to nedařilo a pak jeden zařval do vysílačky, co jsem chtěl slyšet. Tak si to zablokuj sám, když jsi tak chytrý. Neváhal jsem, ani chvíli a odpověděl typ vozidla a barvu tahače, kterým pojedu v levém jízdním pruhu.
To byla taková pojistka, že druzí řidiči o mně vědí a nebudou dělat problémy. Zahraničním kolegům to bylo jedno, protože kdo měl na úplatky, tak už byl v celním prostoru.
Vyrazil jsem s vozidlem a předjel celou dlouhou kolonu čekajících kamionů. Před nájezdem na most již byla kolegy řidiči udělaná mezera pro moje vozidlo. Najel jsem do pravého jízdního pruhu a strhnul tahač s návěsem zpět do levého jízdního pruhu. Manévr byl dokonán a průjezd na hraniční přechod zablokován.
Čekal jsem, až nachytám dlouhou kolonu vozidel v levém jízdním pruhu.
Jak to dopadlo ? Dočtete se v sobotu.