Silniční infrastruktura je základ pro příchod investorů na území státu. To znají všichni. Stejně tak jde poznat kvalita poskytovaných služeb pro motoristy od správců dálničních sítí. Výhoda řidičů nákladních vozidel proti ostatním motoristům spočívá ve větším přehledu o takových službách a tak jsem se zaměřil na odpočívadla a parkoviště, které jsou pro motoristy postavené v zahraniční. Podívejte se a inspirujte se.
Francie má rozsáhlou dálniční síť. Za velkou většinou mýtných platidel jsou parkoviště, které nemají velkou plochu, ale poskytují místo pro parkování osobních vozidel, hendikepovaných řidičů, nebo nákladních vozidel a kamionů.
V případě poruchy, nebo jiné nenadálé situace je možné přivolat pomoc, nebo asistenční službu. Nemusíte složitě hledat kilometrovník na cestě, protože parkoviště mají své jména. Asistent dálničního správce už si je vědom v průběhu rozhovoru kde se nacházíte.
Přístup k pitné vodě, nebo odpočinkovému místu na oběd je samozřejmostí.
Stavební design je na mnoha místech jiný a v noci vypadá velmi pěkně.
Na dvacáté první století nic překvapivého, ale zase jak pro koho.
Děti a mladší generace si přijde v průběhu přestávky taky na své.
Přes některé parkovací plochy se dostane člověk do přírody. Přilehlý lesík skýtá dostatek míst na odpočinek.
Řidiči nákladních vozidel se nemusí stresovat, jestli najdou parkovací místo na povinnou bezpečnostní přestávku.
O čistotu a úklid parkoviště se stará správce dálniční sítě.
V Rakousku je to podobné a jejich parkoviště patří mezi špičku. Parkoviště společnosti Asfinag jsou velmi oblíbené. Stejně jako ve Francii mají parkoviště své názvy. Je to orientační pomůcka pro asistenční služby, záchranáře, nebo policii. Na každém novém parkovišti zřízeném společností Asfinag je sociální zařízení zdarma. Sprchy jsou za mírný finanční poplatek. Součástí jsou také nápojové automaty, nebo přístup k Wifi.
Můžete si načerpat pitnou vodu pro sebe, nebo čtyřnohému společníkovi.
Jak jde vidět tak to někde jde a jinde se řeší kde co. Není to na zamyšlení ?
Na zamyšlení to je zcela jistě, jenže co dále? Tady chybí vůle a chuť něco změnit. Navíc politici a vedení „černé díry – ŘSD“, dělají vše proto aby to tady v našem malinkatém státečku uprostřed evropy nešlo.
Proto to na „dálnici“ – D1 vypadá tak, jak to vypadá a není to jen „slavná“ hopšastrase. Je to prostě všude, nikde se nepočítá s tím. Že by i řidič kamionu mohl někde slušně stát, mít jako člověk tu možnost jít civilizovaně na toaletu atd.
Prostě tady jsme 100 let za opicema.
Toť můj názor na to je.
Ano,chce se vzteky řvát,když si uvědomíme,že naše dálnice patří k nejdražším v Evropě a nedostáváme za to ani komfort na vozovce,natož mimo ní.Jeden si připadá,že pořád na něco nadává,ale když na tohle se s klidem reagovat nedá.Řada našich městeček už připomíná ty u západních sousedů,ale je až příliš nápadné,že v dálnicích ty peníze,které v nich byly proinvestovány,hledat nemůžeme.Prostě tam nejsou.
Myslím, že u nas to je hlavne politicky problém. Pomalu každy rok jiny ministr dopravy, a každy ma jinou koncepci. Co jeden zakaze, druhy povoli a tretí zase zakaze. Navíc spoustu problemu vyvolavaji tzv. ekoteroristi, kteří jsou ze zasady proti vsemu, jen aby za to měli peníze.