Někdy to vypadá, že na profesi dispečer nákladní dopravy byla jen jedna škola a to ještě velmi špatná. Posuďte sami, co dokážou vypustit z úst.
Hoď tam magnet a slož to!
Proč jsi neudělal přestávku na rampě?
To složíš a udělej si to, jak chceš!
Mně nezajímá tvoje bezpečnostní přestávka. Nalož a pak si klidně stůj.
Musíme to stihnout, jinak dostaneme pokutu!
Pokuty platíme!
A mnoho dalších excelentních hlášek.
A tak bych mohl pokračovat ve výrocích, které slyší řada profesionálních řidičů napříč EU. Pro ty české dispečery a disponenty mám, ale skvělou zprávu.
Našel jsem pro vás kurz, kde vás naučí být profesionálem v oboru. Budu citovat s brožurky společnosti Česmad Bohemia – Školení, kurzy, semináře pro rok 2013 strana 22
Název kurzu: Dispečer nákladní dopravy
Charakteristika kurzu:
Pozice dispečera je výchozí článek plánování a provádění přepravy. Seminář obsahuje výklad legislativního minima pro dispečery silniční nákladní dopravy. Účastníci jsou seznámení se základními platnými předpisy EU a ČR a povinnostmi dopravce. Vysvětleny jsou zejména (a teď pozorně čtěte)
Doby řízení, bezpečnostní přestávky a doby odpočinků řidičů, odpovědnost za přepravované zboží,použití předepsaných dokladů,technické podmínky provozu silničních vozidel,požadavky na zabezpečení nákladu,základní podmínky přepravy nebezpečných věcí a zvláštní druhy přeprav (nadměrné přepravy,přepravy pod kontrolovanou teplotou,přepravy odpadu atd).
Výklad je veden s důrazem na efektivní využití kapacity vozidel a řidičů bez porušování uvedených předpisů. Cílem semináře je vysvětlení základní povinnosti ve vzájemných souvislostech a ohledem na každodenní praxi plánování a organizování vnitrostátní i mezinárodní silniční dopravy.
Uvedu i osnovu kurzu, protože ta napoví taky hodně.
Osnova kurzu:
-zákon o silniční dopravě a jeho prováděcí předpisy
-legislativa mezinárodní dopravy
-pracovní režim řidičů, tachografy
-doklady k nákladu, odpovědnost za přepravu,CMR
-specifické požadavky na přepravu (nadměrné přepravy,přepravy nebezpečných věcí,přepravy odpadu atd)
Cena je „lidová“ proti tomu, co musí zaplatit profesionální řidiči, aby vůbec mohli řídit nákladní vozidlo nad 12 tun. Bude vás to stát 1000-3000Kč a dostanete k tomu jak učební materiály tak občerstvení.
Závěr
Pokud tedy projdete tímto kurzem tak je možné, že vás nebudou napadat tak hloupé výroky jako jsem uvedl v úvodu článku. Pokud na profesi dispečera nemáte lidsky a rozumově tak ji prostě nedělejte. Ostatním mnoho zdaru při cestě za profesionální úrovní vaší profese dispečer nákladní dopravy.
Přesto si myslím, že by bylo nejlepší, aby každý dispečer prošel tímto kurzem povinně !
Sice by to spousta dispečerů potřebovala, ale neméně tak by to potřebovala spousta majitelů dopravních firem, jelikož to jsou hlavně oni, kdo za celým tím bláznivým kolotočem stojí.
To je sice pravda Hugo, ale to nemění nic na faktu, že by měli být především vyškolení na profesi a ne jen tlachat hlouposti.Pak jsou v očích proškolených řidičů z povolání jen amatéři honící se za svým ziskem bez ohledu na řidiče a zákony.
Já osobně bych tyto kurzy povinně nechal absolvovat všechny zainteresované subjekty v dopravě – odesílatel, příjemce, speditér, atd. a to každý měsíc, možná by to pomohlo.
Franto souhlasím.Ale dnes je to kde jaký „odborník“ v dopravě, co umí jen ťukat do klávesnice v excelu a naučil se mírně anglicky.Zákony a nařízení jej nezajímají a nemá vůbec vztah k dopravě ji dělat s odbornou péčí.Pak je to amatérismus v té dopravě a logistice, až se mně převrací s toho kufr.
bohužel musím konstatovat, že do obrazu správného u některých Fa …uvedla dispečera jen plná a placatá facka ….a ani nelituji, že k těmto „skvělým Fa, “ mám zakázaný přístup…..-)
nechápu jak tento člověk může vykonávat práci profesionálního šoféra a projít povinnými psychotesty..tito „lidé“ by měli mít oprávnění max. na koště a lopatu bez ostrých hran a to pod dozorem (non stop) přístup bys měl mít zakázaný hlavně na silnici!!!