Představy o liberalizaci dopravy berou za své. Čím dál více států EU se přiklání k přísnější kontrole silniční nákladní dopravy na svém území. V tomto duchu se vyjádřil před pár dny také dánský ministr dopravy Magnus Heunicke.
Dánská vláda vyčlenila nemalé finanční prostředky na projekty a způsoby jak potírat nelegální kabotáž. Dále bylo oznámeno, že se zavede kamerový systém, který by měl rozpoznat registrační značky vozidel již při vstupu na území Dánska.
Pokud své plány Dánsko zrealizuje a není to nic těžkého, tak by mělo v rámci EU druhý nejlepší systém proti zneužívání kabotážních pravidel po Finsku.
Rozmístěním kamer na vstupu a výstupu z území Dánska by šlo velmi lehce zjistit, které vozidla na jejich území vstupují, ale také jak dlouho se vozidla v Dánsku zdržují.
V tvrdším potírání nelegální kabotáže má dánská vláda plnou podporu domácího svazu dopravy a logistiky – DTL.
Dánsko, Německo, Belgie, Francie, Švédsko, Holandsko, Španělsko, Itálie a Norsko tím vytvořili velmi silnou „alianci“ při prosazování tvrdších pravidel kabotáže.
V posledních měsících jsou to právě oni, kteří volali po nutnosti změn v pravidlech kabotáže. Blížící se summit ministrů dopravy EU dne 16 dubna v Paříži bude proto velmi zajímavý.
To je sice hezké, ale kam se poděla hlavní myšlenka Unie o volném pohybu kapitálu a pracovních sil?
„způsoby jak potírat NELEGÁLNÍ kabotáž“
Nepočítalo se, že řidiči z jiných zemí budou působit,jezdit a „bydlet“ týdny a měsíce v jiném členském státu EU.Koncept byl dobrý jen se to trošku více zvrhlo špatným směrem.
Pozor – volný pohyb pracovních sil, není množina nuzáku na parkovištích. Nikdo nebrání nikomu odstěhovat se za práci v rámci EU, najít si bydlení a pracovat kdekoliv. Šofeřina, hraničící s otročinou je jiný problém.
jazdím práve po tých krajinách čo vytvorili velmi silnou „alianci“ :))
za tie roky ćo som na cestách som mal policajných kontrol toľko, že ich nespočítam. NIKDY!!! sa my nestalo, aby my policajti-colníci pri kontrole pozreli aj predchádzajuce cmrky, či neporušujem pravidlá kabotáže. Kontrola cmr je asi príliž zloźitá. Jednoduchšie bude povešať po krajine ešte viac špehovacích kamier ako je teraz, vyrobiť dokonalejší špiclovací softvér, ktomu upraviť nejaké zákony, zosilniť niekomu právomoci… A zakázať šoférom cez víkendy drichmať v autách. Tomu sa vraví pokrok.
Juro, a podle kterého zákona by měl policajt požadovat CMR nějakou dobu zpětně. Ty bys mu ukázal nějaký další camrák, než ten od nákladu, který zrovna vezeš?
Já ne. A to jsem kabotáž nejezdil. Ti co kabotáž jezdí, budou určitě informovaní dostatečně…
nepoznam zakon..ja sa v tom zas tak moc nevyznam a to som kabotaz jazdil a aj porusoval (teda porusovala firma a nie ja)
Ale asi nieco take bude, pretoze vo firme v ktorej teraz jazdim je vydany interny prikaz, aby kazdy sofer mal v aute kopie predchadzajucich cmr koli kabotazi a kontrole. A to sa kabotaz nejazdi, len medzinarodna.
Ak je naozaj problem kabotaz (o com pochybujem) tak kontrola cmr je jednoduche a rychle riesenie.
ja osobne nemam problem ukazat cmr a nemal by som problem ani keby som kabotaz porusoval. Je to problem firmi a nie moj.
Mne vadi co sa chysta… Vraj koli kabotazi…Dalsie kamery, kontroli, spiclovanie.. Ale co my vadi najviac je pripravovany zakaz 45hod pauzy v kabine. Zatial si neviem predstavit ako sa to bude dat zabezpecit, aby som odparkoval a isiel do nejakej ubytovne. Ale viem si predstavit co sa stane,ak sa to zavedie. Zacnu sa kontroly cez vikendy, cez pauzy, cez nase volno.. Sibr, ty asi cez vikend nejazdis. Ale teoreticky-co by si robil, ak by si nahodou ostal vonku, a cez pauzu ta isla kontrolovat policia? Cmr ti vadi, toto nie? Tomu tiez vravim pokrok, kontrolovat dodrziavanie pauzy cez pauzu. A to nas caka…
Juro – nepsal jsem, že mi kontrola CMR vadí. Jen mám zkušenost, že dám, co musím, ale nic víc. Čím méně dostanou, tím méně najdou záminek. Pokud mi vypadne hromada camráků, tak nebudu dělat hrdinu, že jim je nedám. Zřejmě by si okamžitě našli záminku k prohledání celého kamionu a případně i k tělesné prohlídce (pokud by chtěli). Ale pokud požadují doklady k nákladu, tak mu dám aktuální a při otázce na předchozí řeknu, že papíry k předešlým jsem již odevzdal, nebo poslal poštou k fakturaci.
Víkendy v kabině dělám často. Dokonce raději jezdím na delší dobu a pak si beru delší volno, než se honit, abych stihnul víkendy doma. Pokud mě chtějí o víkendu kontrolovat, tak si nestěžuji a spolupracuji. Důvod je podobný jako výše. Pokud si zrovna vařím přes běžnou hodinovou pauzu, tak je požádám, aby počkali, než se v klidu najím a odpočinu. Nikdy jsem s tím neměl problém a ještě se mi omluvili, že si nevšimnul, že ruší. Následná kontrola, po pauze, proběhla úplně hladce, bez jakéhokoli náznaku pomsty (vždy mimo ČR).
Pokud mi bude vytýkáno, že dělám 45h v kamionu, tak se jim omluvím, že není moje věc, ani nemohu ovlivnit, že mi zaměstnavatel nezajistil řádný odpočinek během pracovní cesty. Pokud mi nabídnou odvoz na ubytování, budu ho hradit vždy pouze ze služebních peněz, stejně jako cestu zpět (tuto zkušenost nemám i když nejde o úplnou novinku, jak bývá prezentováno – pouze dochází k upřesnění již starého, ale nejednoznačného znění, již dlouho platné vyhlášky). Pokud budou požadovat pokutu, nebudu souhlasit a vyzvu je, ať si to vyřeší s odpovědnými lidmi. Nemám problém, zůstat stát na místě jakkoliv dlouhou dobu, až to vyřeší úřady se zaměstnavatelem.
Takové jsou moje zkušenosti. Pokud si vyjedeš témata, která jsem na fórech založil, tak tam najdeš, proč postupuji zrovna tímto způsobem.