Přijel jsem dopoledne k areálu jednoho nejmenovaného logistického parku.
Pozdravil jsem pána ve zralém věku na vjezdu do logistického areálu a povídám.
Mám zde skládat zboží na termín. Časové okno mám za hodinu.
Pán se pousmál a odpověděl.
Tady se na termíny nehraje 🙂
Pustil mně do areálu a přejel jsem k registraci řidičů. Odevzdal jsem papíry a slečna v kanceláři potvrdila, co říkal vrátný.
Tady se na termíny nehraje. Čekejte ve vozidle.
Tušil jsem, že dnes už je konec práce.Tak tomuto systému se říká v logistické hantýrce Just in time
Není to pozitivní efekt systému ze zkratkou JIT (Just in time ) 🙂
Co znamená Just in time a kde vznikl najdete zde >>>
Krásný příklad,jak to v dopravě funguje.Tohle mne vždy dokázalo vytočit a od tý doby mám termíny na salámu.Protože to vždy hrozně spěchalo,telefon snad každou hodinu,kdy už tam budu a potom dlouho čekat.Od tý doby je 561 svatá,ať se třeba firma zastaví.
God, I feel like I sohuld be takin notes! Great work
Trochu jsem to nechal odležet a čekal na reakce,že mi někdo bude oponovat,že takovým přístupem nemám za volantem co dělat.Říká se,že řetěz je tak pevný,jak pevný je nejslabší článek.Chtěl jsem tím říci,že celý proces zvaný just in time je o týmové spolupráci,funguje jako ten řetěz,a pokud kdokoli selže,a potom je to o tom,jak je napsáno v tématu.Vždy jsem se jako řidič snažil provést přepravu tak,aby zákazník byl spokojený.Bohužel se mi mnohokrát stalo,že když jsem přijel na vykládku,kde mělo být údajně vše avizováno,že zásilku zákazník nutně potřebuje a budu vyložen i v odpoledních nebo nočních hodinách,tak ve firmě už nikdo nebyl,nebo mi bylo sděleno,že kdybych přijel zítra,vůbec to nevadí,stejně to dají do skladu.Už nikdo mi nevysvětlil,zda selhal odesílatel,některý dispečer z řady spedičních společností,které náklad několikrát přeprodají,nebo příjemce.Pokud by na každé pozici byl profesionál,který ví,oč běží,tak se to nestane.Byli doby,kdy jsem pro dobrý pocit,že se nezastaví výroba byl ochoten i porušit 561,ale po těchto zkušenostech bych se hodně rozmýšlel.Nakonec nikomu z týmu nic nehrozí,pouze řidič přijde o ŘP a bez něho i práci.