Před odjezdem jsem si zakoupil časopis Truck magazín. Konkrétně jeho květnové vydání. Zaujalo mně téma magnetu a mapování těchto poměrů na českých silnicích.
Pokud si seženete někde tohle číslo tak rozhodně doporučuji a doporučuji to ještě více těm řidičům kamionů, co jim nedělá problém založit magnet, nebo založit cizí kartu do tachografu.
Jen mnohaleté „kecy“ a pokuty nestačí. Je potřeba problém manipulace s tachografem řešit radikálněji.
Návrh na řešení podvodné manipulace s tachografem a použití magnetu
- Black list dopravních firem kde se prokázala podvodná manipulace s tachografem a zvýšit kontrolní dohled těchto dopravních firem.
- Trvalý záznam v black listu podvádějícího řidiče a dopravní firmy u které se prokázala podvodná manipulace
- Zákaz řízení pro řidiče, který podvodně manipuloval s tachografem na dobu tří let
- Odebrání licence vozidla u kterého se prokázala podvodná manipulace na dobu jednoho roku
- Dispečer, který v den prokázání manipulace s tachografem byl spolupracující osobou s podvádějícím řidičem zakázat na dobu jednoho roku výkon povolání v dopravě na všech pozicích.
Jak jednoduché, ale jen chtít řešit situaci, aby poctivé dopravní firmy nebyli na trhu v nevýhodné pozici a stejně tak profesionální řidiči.
Delivio, pokud se zákonodárci včetně předkladatelů předpisů a následně kontrolní orgány budou chovat alibisticky, žádna změna nenastane. Namísto revize a úpravy předpisů se vytváří různé pokyny a vysvětlení, které jsou k ničemu pokud si je každý překroutí k obrazu svému nebo se jimi nemusí řídit vůbec. Názorný příklad alibismu je v článku, jízda s magnetem na snímači je velmi závažné porušení, až na pár vyjímek (ti kteří ho rádi používají) ho všichni považují a mluví o tom jako o ohromném problému a výsledek je kauce 50 000,- kč, samozřejmě je tato částka konečná. Pochybuji, že ve správním se částka zvýší. Pokud zaplatí, může nadále frčet jako by se nechumelilo, a je jedno jestli dojel k hlídce totálně „vyjetý“ nebo měl ještě možnost pokračovat. Kromě bodu 4 a 5 s návrhem souhlasím. Tyto body by umožňovaly potrestat i osoby nebo firmy, kde tyto praktiky nejsou povoleny, avšak najde se jedinec který toho využije např. jen proto aby se dostal dřív domů. Co se kontrol týká, tak tu je obehraná píseň „nejsou peníze a lidi“.
a čo by si urobil s takymi firmami,kde uz na prijimacom pohovore sa majitel otvorene spyta,či som ochotny jazdiť na magnet..povedal som ze nerad to robim,ale magant chalani vacsinou zakladaju na prejazd z parkoviska na rampu a naspat ..jeho odpoved ma vsak zarazila-nie,ziadne motanie sa vo firme..denne treba urobit 500-600km na magnete..pytam sa a kolko by mal urobit teda denne kilometrov,ak 500 len na magnete-povedane,dalsich 500km..zratane 1000km denne najazdit na cestach z talianska do nemec a francie??..takym treba okamzite vziat prepravnu licenciu a vsetkych vo vedeni posadit do basy..konkretne fi eurotrasporti..
Dušan ,,, na místě zlynčovat -)))) obrazně … ne dokud páni „kolegové“ nebudou opravdu kolegy a nebudou táhnout za jeden provaz nic se nezmění …vždy se najde ten „lepší“ co to zvládne -a za děkuju…..
trpte až do smrti ….. když ja bojujem o naše lepši zitra vy se vysmivate mim chovani a pak žeknete šefe když to on numa nechce nebo nemuže tak ja vam pojedu i 15hodin dene