10 komentáře u “Koncept dopravy, který je velmi podobný představě Komise EU

  1. pepa says:

    Je to hezký,škoda že tam také není uvedena ložná výška zadní hrany návěsu.Pokud při celkové výšce 4m vpředu je pod plachtou cca 2,5m,pak nevím,jak si poradí při nakládce/vykládce přes rampu se standartní paletou výšky 2,4m.

    • delivio says:

      pepa

      Podobné návěsy jsou běžné v GB přece. Tohle byla jen ukázka uvažování komise EU, ale jak psal Marián tak Volvo vision 2020 je více podobné reálu

  2. juro says:

    neviem čo na to povedať dobrého.
    Kabína je aerodynamická- ale len na úkor priestoru pre vodiča.
    náves je výrazne dlhší- nezaparkuje- nikde, ani vo firmách. Nápravy má náves posunuté dozadu- neprejde cez kruháče- musel by mať riadené nápravy. A veľký problém vidím aj pri nakladaní- dodržať hmotnosť na nápravu ťahača. Policajti s nápravovými váhami si prídu na svoje.
    Nech ešte múdri experti z eu povedia: Prečo sa stavajú kruháče, cez ktoré je už dnes problém prejsť ? Prečo sa nové špedičky a firmi dnes stavajú tak, že sa tam zo súčastným návesom ledvaj zmestíte?
    Prečo sa stavajú nízke mosty? Prečo sa už dnes pri výstavbe nemyslí na to, že kamiony budúcnosti by mohli byť dlhšie a vyššie? Odpoveď je jednoduchá- niesú prachy.
    Takéto súpravy vo veľkom po európe jazdiť nebudú- nemali by kde. Jediná aerodynamická úprava bude- že sa ocucá kabína vodiča a on bude mať chudák ešte menej miesta než má teraz. A dozadu na klasický náves sa pridá sklápacia aerodynamická plutva, ktorá síce ušetrí trochu nafty, ale bude zavadzať a šofér ju tak dvakrát za rok poškodí- takže na opravách sa zaplatí viacej ako sa ušetrilo.

    • delivio says:

      Juro

      Nejde o parkování, ale o kontinentální přesuny zboží v rámci EU a to prozatím bude vždy rychlejší než jakákoliv jiná přeprava.
      Do výšky růst kamion nemusí, ale do délky by to neměl být problém, až tak velkého rázu.

  3. Marián Tarabčák says:

    Za lepší koncept než má MAN ( i když designově a co se týče odporu vzduchu cx určitě vynikající ) , považuji Volvo „Vision 2020″ . Osobně si myslím , že budoucnost půjde touto cestou . Už nyní je v EU nedostatek řidičů a bude hůř . Na jeden “ zátah “ odvézt co nejvíc nákladu . Technologie jde neskutečně dopředu a v tomto duchu také tvořím koncept “ Highway Train “ s revolučním uložením kabiny a systémem ovládání Fly-by-wire .

    • delivio says:

      Marián
      Vision 2020 je realističtější verze a je pravda, že to je správná cesta kam bude směřovat doprava.Už dnes na podobném principu jako je vize Volvo 2020 funguje skoro celý sever.
      Někdy na podzim by měli jednat v EU na téma gigalinery a jsem zvědav jak to dopadne.
      Na tvůj koncept se těším a jsem zvědav 🙂

  4. juro says:

    pre Mariána Tarabčáka- keď už tvoríš kabínu, tak by som ti doprial tak dva týzdne vo dvojke v kamione. A to nemyslím v zlom. On by také jazdenie mal absolvovať každý dizajnér, aby vôbec vedel čo tvorí. S môjho pohľadu je najaerodynamickejší tvar kabíny čistý hranol- v ňom mám najviac miesta : )

    pre Delivio: Prečo do výšky rásť kamion nemusí?
    stačí sa pozrieť do anglicka aké vysoké aerodynamické návesy tam jazdia. Naše lowdecky sú cez výškový limit už teraz. Ono zobrať namiesto troch gitterboxov štyri by bolo dosť ekologické aj ekonomické.

    • delivio says:

      Juro- Nemůžou růst do výšky, protože nejde změnit výška mostů na cestě. Například z Hamburku k Lisabonu se v pohodě dostaneš s delším kamionem, ale ne vyšším.Úprava parkovacích ploch je otázka menší finanční zátěže, jak přestavba těch mostů na 5m.
      GB může děkovat předkům, že tento koncept výstavby mostů prosadili a dnes s toho těží.
      V našich šířkách a délkách je taková dlouhodobá efektivní logika, doprava a logistika utopie.Nepotřebuji k tomu dokonce, ani titul MBA.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *