Německý Kraftfahrer-Clubs Deutschlan e.V. dnes oznámil prostřednictvím předsedy Inga Schultze, že v Dánsku a Francii se od 14 dubna tohoto ruku bude přísně kontrolovat dodržování pravidel kabotáže. Pokud podmínky kabotáže nebudou dodrženy bude tento přestupek proti nařízení ES č.1072/2009 pokutován částkou 1500 eur.
Předpokládal jsem takový postup, protože z dlouhodobého hlediska není možné provádět dopravní politiku bez regulí, nebo dodržování vydaných nařízení v jakémkoliv státu EU a přidružených státech.
A co je to kabotáž ?
NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 1072/2009
ze dne 21. října 2009 o společných pravidlech pro přístup na trh mezinárodní silniční nákladní dopravy. Nařízení vstoupilo v platnost dne 14.12.2011
stáhněte si soubor pdf : Plné znění nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č.1072/2009
Článek 10 nařízení č.1072/2009 je Ochranný postup a to se stane jádro problému.
Konkrétně bod 2 cituji:
„vážným narušením vnitrostátního dopravního trhu v určité
územní oblasti“ výskyt specifických potíží na trhu, které mohou
vést k závažnému a potenciálně dlouhodobému převisu nabídky
nad poptávkou, jenž by mohl ohrozit finanční stabilitu a přežití
významného počtu podnikatelů v silniční nákladní dopravě“.
Zajímavé jsou také sankce za porušení nařízení č.1072/2009, které najdete v kapitole IV , článek 12 a 13, ale tak daleko si myslím, že to nezajde. Ovšem dnes si nemůžete být jistí zcela ničím.