Dánsko a Francie budou kontrolovat dodržování pravidel kabotáže v nákladní dopravě

Německý Kraftfahrer-Clubs Deutschlan e.V.  dnes oznámil prostřednictvím předsedy Inga Schultze, že v Dánsku a Francii se od 14 dubna tohoto ruku bude přísně kontrolovat dodržování pravidel kabotáže. Pokud podmínky kabotáže nebudou dodrženy bude tento přestupek proti nařízení ES  č.1072/2009 pokutován částkou 1500 eur.

Předpokládal jsem takový postup, protože  z dlouhodobého hlediska není možné provádět dopravní politiku bez regulí, nebo dodržování vydaných nařízení v jakémkoliv státu EU a přidružených státech.

A co je to kabotáž ?

NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A  RADY (ES) č. 1072/2009
ze dne 21. října  2009 o  společných pravidlech pro přístup na trh mezinárodní silniční nákladní dopravy. Nařízení vstoupilo v platnost dne 14.12.2011

stáhněte si soubor pdf : Plné znění nařízení Evropského Parlamentu a Rady (ES) č.1072/2009

Článek 10 nařízení č.1072/2009  je  Ochranný postup  a to se stane jádro problému.

Konkrétně bod 2 cituji:

„vážným narušením vnitrostátního dopravního trhu v  určité
územní oblasti“ výskyt specifických potíží na trhu, které mohou
vést k závažnému a potenciálně dlouhodobému převisu nabídky
nad poptávkou, jenž by mohl ohrozit finanční stabilitu a přežití
významného počtu podnikatelů v silniční nákladní dopravě“.

Zajímavé jsou také sankce za porušení nařízení č.1072/2009, které najdete v kapitole IV , článek 12 a 13, ale tak daleko si myslím, že to nezajde. Ovšem dnes si nemůžete být jistí zcela ničím.

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *